مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس:

آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۰۹:۳۷:۵۴
کد خبر: ۴۳۲۵۶۳
آغاز هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: مرحله اول فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از دوشنبه 28 تیر ماه در این ناحیه آموزشی آغاز می‌شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ محمد قویدل افزود: بیش از پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر این ناحیه آموزشی در پایه نهم در مقطع متوسطه اول به مرحله انتخاب رشته رسیده‌اند که مرحله اول فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان از 28 تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند نتایج عملکرد درسی دانش آموزان در انتخاب رشته تأثیر دارد، ولی نقش مشاوره‌ در ارائه خدمات هدایت تحصیلی آنان بسیار مهم و حساس است و قطعاً تأثیر به سزاری در آینده دانش آموزان خواهد داشت.

قویدل اظهار داشت: امتیاز هر رشته از طریق جمع امتیاز سوابق تحصیلی سه ساله و آزمون‌ها و بررسی‌های مشاوره‌ای ضربدر 100 به دست می‌آید.

وی ادامه داد: امتیازاتی که در فرم‌های هدایت تحصیلی دانش آموزان درج می‌شود صرفاً امتیاز مکتسبه در 12 رشته است، همانند کارنامه تحصیلی که نمره دانش‌آموز در همه دروس، هر چه در آن باشد، درج می‌گردد و این طرز تلقی که دانش آموزان مجاز به ثبت‌نام هستند کاملاً نادرست می‌باشد.

این مقام مسوول گفت: اولویت‌بندی به معنی مرتب کردن امتیاز دانش آموزان در مقایسه با خودش در 12 رشته بوده و هیچ گونه حقی برای ثبت‌نام دانش آموزان در رشته‌ی محل خاصی ایجاد نمی‌کند.

محمد قویدل یادآور شد: کمیته هدایت تحصیلی منطقه بر حسب اختیارات قانونی خود با توجه به ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای هر رشته و در نظر گرفتن آدرس محل سکونت دانش‌آموز و لحاظ کردن امتیازات کسب شده هر دانش‌آموز در شاخه و رشته‌های تحصیلی، مناسب‌ترین رشته را به دانش‌آموز معرفی خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس اضافه کرد: مرحله دوم هدایت تحصیلی نیز از اول تا پایان شهریور برای تعیین وضعیت صندلی‌های خالی، دانش آموزان انتقالی و تغییر جغرافیایی محل زندگی فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز