زیبا سازی نوار ساحلی کیش گامی در جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۰۸:۳۶:۵۸
کد خبر: ۴۳۳۱۳۴
زیبا سازی نوار ساحلی کیش گامی در جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری
نوار ساحلی کیش با نصب بیش از 4600 پایه چراغ و 567 نیمکت برای پذیرایی بهینه از گردشگران آماده شده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، توسعه فضای سبز، ایجاد امکانات تفریحی و نو سازی مبلمان شهری و نور پردازی مناسب در نوار ساحلی کیش یکی از اقدامات زیر ساختی این سازمان در جهت فراهم کردن فضای بهینه برای گردشگران و افزایش جاذبه های گردشگری در جزیره زیبای کیش است که شامل نصب پایه چراغ، نیمکت، آلاچیق، باربیکیو، وسایل بازی کودکان، جا نمایی سطل های زباله  و کاشت درخت و محوطه سازی و ایجاد فضای سبز است.

 در این راستا از شهریور سال 92 تا تیر امسال  4 هزار و 677 پایه چراغ روشنایی در اندازه های مختلف پارکی، چمنی، نور پردازی و دفنی در نوار و پارکهای ساحلی جزیره کیش نصب شده که شامل 883 عدد در ساحل شرقی، 2هزار و 787 عدد در سواحل غربی، 353 عدد در پارک ساحلی سیمرغ   و654 چراغ روشنایی در پارک نیلوفر می شود.

نصب این پایه های چراغ در نوار ساحلی زیبایی جزیره کیش را در هنگام شب چند برابر کرده و سبب شده تا این جزیره مرجانی همچون مرواریدی درخشان در آبهای نیلگون خلیج فارس چشم هر مسافری را خیره کند. اگر جزو مسافرانی هستید که پس از تاریکی هوا وارد جزیره کیش شده اید هرگز تصاویری را که هنگام پرواز شبانه بر بر فراز آسمان جزیره کیش با  نوار ساحلی درخشانی که همانند کمربندی زیبا و نورانی دور تا دور آن را فراگرفته است فراموش نخواهید کرد.

در این مدت نیز 63 آلاچیق در شکل ها و طرح های زیبا و متنوع در نوار ساحلی نصب شده است. پیش از این نیز در نقاط مختلف نوار ساحلی و به صورت پراکنده آلاچیق هایی تعبیه شده بود که با توجه به افزایش روز افزون شمار گردشگران جزیره کیش و در راستای فراهم کردن رفاه بیشتر ساکنان و گردشگران تعداد 63 آلاچیق جدید در سواحل شرقی و غربی جزیره و  پارک های حاشیه ای سیمرغ و نیلوفر نصب شد. تعدادی از این استراحتگاه های ساحلی با استفاده از مواد طبیعی مثل برگ های پهن درخت نخل ساخته شده اند تا با طبیعت بومی کیش سازگار باشند. در ساخت برخی از این الاچیق ها نیز از دیوارهایی چوبی مشبک با طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا استفاده شده است. همچنین در سه سال گذشته و با هدف استفاده از انرژی ها ی پاک و تجدید پذیر و صرفه جویی در مصرف برق، طرح نصب سولارهای خورشیدی در آلاچیق های ساحلی اجرا شد و روشنایی این آلاچیق ها  در هنگام شب با بهره گیری از مبدل های کوچکی که بر بالای آنها تعبیه شده و با استفاده از انرژی خورشیدی ذخیره شده تامین می شود. 

همچنین  هفت مجموعه وسایل بازی  کودکان  و 567 نیمکت در طرح های زیبا و در بخش های پر تردد نوار ساحلی و پارک های حاشیه ای جزیره کیش نصب شده است تا گردشگران و ساکنان بتوانند با آرامش از دیدن زیبایی های طبیعی سواحل کیش لذت برده و با کودکان خود لحظات شاد و خاطره انگیزی را در کیش تجربه کنند.

در بخش فضای سبز نیز ایجاد 429 هزار و 721 متر مربع فضای سبز با پوشش گیاهی متنوعی از انواع  گیاهان تزئینی و درختچه های زیبا و کاشت 91 هزار و 138 اصله درخت نخل در بخش های مختلف نوار ساحلی و پارک های سیمرغ و نیلوفر و مجموعه تفریحی پلاژ بانوان از جمله اقداماتی است که  با هدف فراهم کردن محیطی زیبا و آرام برای ساکنان و گردشگران انجام شده است.

با توجه به اینکه ساحل غربی کیش از جمله بخش های مورد توجه خانواده های ساکن و گردشگران است 20 عدد باربیکیو نیز در این بخش از ساحل نصب شده است تا خانواده ها در اقامت چند ساعته خود در نوار ساحلی از این کباب پز های سیمانی استفاده کنند.

نصب 245 سطل زباله در حاشیه نوار ساحلی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای حفظ پاکیزگی این مناطق انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز