معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

ایجاد اشتغال درهرمزگان نیازمند اراده قوی است/دستگاه ها اختلافات میان بخشی را کنار بگذارند/اعطاء تسهیلات خرید ماشین آلات به کشاورزان

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۷:۳۴:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۲۶۲
ایجاد اشتغال درهرمزگان نیازمند اراده قوی است/دستگاه ها اختلافات میان بخشی را کنار بگذارند/اعطاء تسهیلات خرید ماشین آلات به کشاورزان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: اگر اراده قوی برای رفع موانع اشتغال در استان وجود داشته باشد فراهم نمودن شرایط برای ایجاد اشتغال در استان امکان پذیر است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان  در خصوص اهمیت مساله ایجاد اشتغال و آثار مفید آن در جامعه، بیان داشت: در صورت ایجاد اشتغال پایدار در جامعه شاهد رفع بسیاری از معضلات ، مشکلات و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی به برخی مزایای ایجاد اشتغال در جامعه اشاره کرد و در این رابطه افزود: ایجاد  اشتغال باعث کاهش آسیب های اجتماعی ، تضمین سلامت روانی افراد جامعه  ، ارتقاء شاخص های تحصیلی  و علمی افراد جامعه ، افزایش شاخص های توسعه جامعه و جلوگیری از هدر رفتن وقت افراد در جامعه می شود.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان خواستار رفع اختلافات بین بخشی دستگاه های اجرایی در خصوص اشتغال شد و اضافه کرد: مدیران دستگاه ها برای تسریع در ایجاد اشتغال و رفع موانع آن اختلافات میان بخشی را کنار بگذارند.

رئوفی اظهار داشت: اگر در استان اراده کار و خدمت به مردم وجود داشته باشد فراهم نمودن شرایط برای ایجاد اشتغال در استان  فراهم است و اگر بخواهیم به صورت جدی در این خصوص ورود کنیم می توانیم اقدمات مناسبی برای ایجاد اشتغال انجام دهیم و دغدغه های بسیاری از خانواده ها را در این حوزه مرتفع سازیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به ظرفیت مهم دریا در حوزه توسعه فعالیت های گردشگری و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری صادرات نامرئی است و وجود شرایط خوب امنیتی در کشور و استان هرمزگان  و همچنین وجود 900 کیلومتر ساحل در استان زمینه  را برای توسعه گردشگری دریا محور در هرمزگان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع گردشگری هرمزگان نیازمند بازنگری است و بر اساس اعلام مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری مناطق جدید گردشگری در مناطقی نظیر پارسیان ، جاسک،  بندرلنگه، سیریک را می توان به طرح جامع گردشگری استان با محوریت دریا اضافه کرد.

رئوفی با انتقاد از عدم معرفی ظرفیت های گردشگری بندرعباس، تصریح کرد: در کشور بندرعباس را به عنوان بازار  و تجارت می شناسند و متاسفانه ظرفیت های گردشگری این شهرستان به هموطنان معرفی نشده است.

معاو ن هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به ظرفیت های بی نظیر گردشگری جزیره هرمز اشاره کرد و در این خصوص افزود : خاک این جزیره  در جهان بی نظیر است  و وجود خاک های رنگی گوناگون توجه توریست های خارجی را به خود جلب نموده است  و این مهم می طلبد که ظرفیت های گردشگری جزیره هرمز به ویژه  خاک های رنگی بکر آن  برای ایجاد اشتغال بیش از بیش  معرفی شود.

وی با انتقاد از مصوبات زیاد جلسات کارگروه ها بیان داشت:  مصوبات زیاد در جلسات وقتگیر است  و باید مصوبات به گونه ای باشد که خروجی داشته باد  و نتیجه از آن بدست آید.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان تصریح کرد : اعتقادی به برگزاری جلسات متعدد و گذشتن وقت مدیران در جلسات ندارند بلکه باید در عمل برای ایجاد  اشتغال خود را نشان دهیم  و دست به اقدمات عملیاتی برای رفع مشکلات این حوزه بزنیم.

رئوفی در پایان  از پرداخت تسهیلات خرید تراکتور ، کمباین  و سایر ماشین آلات کشاورزی در استان خبر داد و اضافه کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای  وزارت کشور بخشنامه این موضوع را با نظارت استاندارن ابلاغ نموده  است و کشاورزان می توانند برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور ، کمباین  و سایر ماشین الات کشاورزی به بانک های کشاورزی در سطح استان مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز