با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان برگزار شد:

آئین نوروز صیادی در بندر سلخ (جزیره قشم)

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۷:۳۷:۰۶
کد خبر: ۴۳۴۲۶۳
آئین نوروز صیادی در بندر سلخ (جزیره قشم)
آیین کهن نوروز صیاد، آغاز سالی نو در میانه تابستان و نشانه ای از شروع فصل تازه صیادی است، که این جشن با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان،جمعی از مسئولین و مردم روستای سلخ جزیره قشم و گردشگران برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،سید پرویز محبی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه صید و صیادی و همچنین آبزی پروری امروز در راستای اقتصاد مقاومتی بایید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند گفت:برگزاری این مراسمات نقش مهمی در ارتقا جایگاه صیادی و توجه به اهمیت صید پایدار دارد.

سید پرویز محبی همچنین در ادامه از بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان از سایت پرورش میگو دوستکو خبر داد و گفت: این سایت یکی از سایت های استان است که به دست صیادان احیا شده و بی خوبی نشان دهنده مشارکت جامعه صیادی در آبزی پروری و در راستای کاهش فشار بر آبزیان خلیج فارس است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در ادامه نقش شیلات هرمزگان را در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و محوری خواند و گفت: خوشبختانه شیلات هرمزگان در سال های اخیر گام های خوب و مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت برداشته است.

صالح دریانورد در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش میگو دوستکو نیز گفت: اقدام شیلات هرمزگان در زمینه احیای مزرعه پرورش میگو دوستکو با مشارکت جامعه صیادی  که در راستای اجرای سیاست مشارکت جامعه صیادی در آبزی پروری است را شایان تقدیر خواند .

وی افزود خوشبختانه ظرفیت های شیلاتی استان هرمزگان و مجموعه اقدامات شیلات هرمزگان باعث شده امروز شیلات هرمزگان یکی از محورهای مهم توسعه استان و همچنین تحقق اقتصادی مقاومتی در استان باشد.

گفتنی است جشن نوروز صیاد از قدمتی طولانی در جزیره قشم برخوردار است و همه ساله با آغاز این جشن در روستای سلخ قشم، بسیاری از هموطنانمان از سراسر ایران اسلامی با سفر به این جزیره زیبا، با برگزارکنندگان این آئین همراه می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز