مدیرکل تعاون و کار هرمزگان در نشست کارگروه اشتغال:

توسعه تعاونی های گردشگری جزایر سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می شود

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۰۷:۴۶:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۲۶۵
توسعه تعاونی های گردشگری جزایر سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می شود
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری جزایر استان بویژه قشم در عرصه های مختلف گفت: از طریق توسعه تعاونی های گردشگری جزایر می توان علاوه بر جذب گردشگر، زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی بومیان منطقه را فراهم کرد.

  به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "مهندس سلیمی" در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: با تجمیع سرمایه های اندک و مشارکت اقتصادی مردم جزیره قشم تاکنون شش تعاونی و یک اتحادیه گردشگری با بیش از دوهزارعضو تشکیل گردیده که سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم آن منطقه بویژه در روستاها شده است.

وی در ادامه بیان داشت: از محل بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 94، اعتبارات قرض الحسنه بانکی مشاغل خانگی سال 94، صندوق کارآفرینی امید و اعتبارات بانک مهراقتصاد بیش از  130 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی و کسب وکار خرد در هرمزگان اختصاص یافته است که حدود 100 میلیارد تومان آن تاکنون جذب و زمینه ایجاد هفت هزار فرصت شغلی با تسهیلات کم بهره فراهم گردیده است.

دبیرکارگروه تخصصی اشتغال استان در این نشست به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در هرمزگان اشاره و اضافه کرد: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در راستای کاهش نرخ بیکاری این افراد که بیشترین جمعیت بیکار استان را تشکیل می دهند، پس از ابلاغ اعتبار در هرمزگان اجرا می شود که براساس این طرح، کمک هزینه ای به بنگاه ها و کارگاه هایی که این افراد را برای آموزش فنی جذب کنند، اعطاء خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش آموختگان دانشگاه ها پس از پایان تحصیل به دلیل نداشتن مهارت های فنی نمی توانند وارد بازار کسب و کار شوند که با اجرایی شدن این طرح در مدت یک سال به عنوان کار آموز پذیرفته شده و مهارت کسب می کنند و راهی برای جذب در بازار کار خواهند یافت

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز