سامانه الکترونیکی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم رونمایی شد

۱۳۹۵/۰۵/۰۲ - ۰۹:۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۵۵۹۹
سامانه الکترونیکی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم رونمایی شد
سامانه الکترونیکی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف معرفی هرچه بهتر فعالیت واحدهای مختلف این سازمان با برگزاری یک دوره آموزش خبرنگاری و عکاسی خبری، رونمایی شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مرتضی شیخ زاده سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم عصر روز یکشنبه  در سالن مرکز بین المللی رشد و در کارگاه آموزشی سامانه الکترونیکی روابط عمومی این سازمان، گفت: آموزش حرفه ای خبرنگاری، عکاسی و نحوه چگونگی استفاده از پرتال داخلی خبر، مهمترین هدف این دوره آموزشی است.

وی افزود: نیروهای حرفه ای مرتبط  با خبر در بخش های مختلف سازمان می توانند عملکرد روزانه هر واحد را در قالب کار رسانه ای پوشش دهند.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، فعالیت تعدادی از واحدهای سازمان به حدی است که می توان روزانه چندین برداشت خبری از خدمات و کارهای مختلف آن تهیه کرد و این دوره آموزشی می تواند مانع  بزرگی برای سوخته شدن حتی یک خبر در سازمان باشد.

وی با اعلام اینکه در دنیای مدرن امروز که همه افراد با داشتن یک گوشی تلفن همراه می توانند در قامت یک عکاس خبری ایفای نقش کنند، ادامه داد: دوره های آموزشی خبر و عکاسی می تواند یک نیروی آماتور را به نیروی حرفه ای در حوزه خبر و عکاسی تبدیل کند.

شیخ زاده خاطرنشان کرد: تفکر و نگاه حرفه ای به موضوعات خبری می تواند یک خبر معمولی را با انتخاب بهترین تیتر و لید و دنبال کردن ارزش های خبری و واژه های تاثیر گذار به یک خبر مهم و پر بیننده تبدیل کند.

وی گفت: سامانه الکترونیکی روابط عمومی سازمان تنها در مجموعه سازمان قابل رویت است و اخبار رابطین خبری پس از بازبینی توسط تیم خبری روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف استفاده مخاطبان بر روی سایت این سازمان قرار می گیرد.

پس از سخنان شیخ زاده، نوبت به اصغر بشارتی هنرمند عکاس سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یکی از چهره های بنام این صنعت در ایران و خارج از کشور رسید که با برشمردن ارزش های عکس در کار رسانه ای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی را با روش های مختلف عکس خبری و شکار لحظه ها در وقایع و آئین های مختلف را تشریح کرد.

فاطمه احمدی کارشناس خبری و مسئول سایت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دوره آموزشی نحوه کار پرتال خبری از نقطه شروع تا پایان یک فرآیند انتقال خبر یا عکس را به اطلاع شرکت کنندگان رساند.

محمد خان احمدلو از پیشکسوتان عرصه خبرنگاری نیز در این کارگاه آموزشی جایگاه ارزشی کار رسانه، موقعیت حرفه خبرنگاری، معرفی عناصر خبری، اهمیت انتخاب تیتر مناسب و تاثیرگذار و همچنین بخش های مختلف ارزش های خبری را برای شرکت کنندگان این دوره آموزشی تشریح و تبیین کرد.

کارگاه آموزش سامانه الکترونیکی روابط عمومی، خبرنگاری و عکاسی خبری به همت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور 28 رابط خبری از معاونت ها، مدیریت ها و شرکت های تابعه این سازمان در سالن مرکز بین المللی رشد قشم و با هدف آموزش عکاسی، خبرگاری و آشنایی با نحوه کار رابطین خبری در پرتال خبری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز