رئییس آموزش ‌وپرورش استثنایی هرمزگان مطرح کرد:

تجربه و تخصص دو فاکتور مهم برای عوامل پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است

۱۳۹۵/۰۵/۰۷ - ۰۹:۳۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۸۰۱۱
تجربه و تخصص دو فاکتور مهم برای عوامل پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی هرمزگان در بازدید از پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه گفت: تجربه و تخصص عوامل اجرایی دو مؤلفه مهم برای انجام معاینات و تشخیص سلامت نوآموزان محسوب می‌شود.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، شهباز بارانی با اشاره به اینکه در طرح سنجش نوآموزان با ابزارهای استاندارد در زمینه‌های مختلف حسی، جسمی، هوشی و رفتاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند افزود: آگاهی دادن به خانواده‌ها و هدایت دانش آموزان دارای مشکل از وظایف مسئولان پایگاه‌های سنجش آموزش‌وپرورش است.

 رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی هرمزگان تصریح نمود: برای نخستین بار از مرداد امسال نیز سنجش کودکان بدو ورود به پیش‌دبستانی آغاز و پیش‌بینی می‌شود 13 هزار کودک بدو ورود به پیش‌دبستانی در این برنامه حضور یابند.

بارانی مراحل اولیه سنجش را شامل معاینه شنوایی، بینایی، دهان و دندان، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی عنوان کرد که در صورت مشکوک بودن دانش‌آموز به اختلال در پایگاه‌های  اولیه به  پایگاه تخصصی  ارجاع داده می‌شود.

به گفته رییس آموزش‌وپرورش استثنایی استان هرمزگان عملکرد شهرستان بندر خمیر در زمینه سنجش سلامت و برنامه‌ریزی در این مورد مطلوب است و دو پایگاه نوع ب و ج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

میزان دانش‌آموز تحت پوشش پایگاه‌ها نوع پایگاه را مشخص می‌کند که آمار بیشتر از 1200 نفر شامل گروه الف می‌شود.

در این بازدید ناصر عسکری زاده مدیر آموزش‌وپرورش بندر خمیر با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته آمار پیش‌بینی‌شده برای سنجش نوآموزان بیش از 1400 دانش‌آموز عنوان کرد.

عسکری زاده سنجش را بر اساس نوبت‌دهی مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: برای انجام این طرح همراه داشتن شناسنامه کودک و والدین، معرفی‌نامه واحد آموزشی، یک قطعه عکس، کارت واکسیناسیون و پرداخت 14 هزار تومان ضروری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز