عملکرد ۴ماهه اول سال ۹۵ اداره کل راه آهن هرمزگان

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۷:۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۱۳۸۰
عملکرد ۴ماهه اول سال ۹۵ اداره کل راه آهن هرمزگان
مدیر کل راه آهن هرمزگان عملکرد چهارماهه اول سال جاری این اداره کل را به شرح ذیل تشریح نمودند.

 به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مدیر کل راه آهن هرمزگان عملکرد چهارماهه اول سال جاری این اداره کل را به شرح ذیل تشریح نمودند.

محمدپور فخری گفت: اداره کل راه آهن هرمزگان در چهارماهه نخست سال جاری با حمل بیش از ۵میلیون و۷۷۶ هزار و ۵۳۴ تن کالا و محمولات که با ۹۳ هزارو ۲۰۴ دستگاه واگن صورت گرفت در زمینه تعداد واگن ۲۹ درصد و از لحاظ تناژ ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش عملکرد داشته است میزان کل محمولات حمل شده در چهار ماهه سال گذشته از نظر تعداد واگن و تناژ به ترتیب ۷۲ هزار و ۱۶۶ دستگاه و تناژ ۴ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۷۶۹ تن بوده است و از لحاظ تن کیلومتر مرزی طی شده نیز ۳۲ درصد افزایش عملکردی ناشی از حمل ۲ میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۸۹۹ تن کیلومتر نسبت به سال قبل که به میزان ۱ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۱۶ تن کیلومتر بوده است که افزایش چشمگیری را نشان میدهد.

پورفخری عنوان نمود: کل محمولات بارگیری شده در سطح این اداره کل ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۳۶ تن بوده که این میزان بار با تعداد ۳۴ هزار و ۶۹۵ دستگاه واگن حمل شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان بارگیری ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۱۱ تن و از نظر تعداد واگن ۳۲ هزار و ۶۰۵ دستگاه بوده را افزایش معادل ۷ درصد عنوان کردند.

در زمینه تخلیه محمولات در همین مدت میزان محمولات تخلیه شده ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و۶۹۸ تن و از لحاظ تعداد واگن ۵۸ هزار و ۵۰۹ دستگاه بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۳۵۸ تن و تعداد واگن ۳۹ هزار و ۵۶۱ دستگاه رشد بالغ بر ۲۹ درصد را به دنبال داشته است. مدیرکل راه آهن افزود: این افزایش عملکرد راه آهن هرمزگان موجب شده این اداره کل ۵ درصد از برنامه تعیین شده پیشی بگیرد و از لحاظ تحقق اهداف تعیین شده به ۱۰۵ درصد تحقق برنامه دست یابد.

اهم محمولات جابجا شده در این چهارماهه شامل: مواد معدنی، محمولات نفتی، آهن آلات، محمولات مس و کالاهای ترانزیتی بوده که با توجه به روند رو به رشد عملکرد این اداره کل در ۴ ماهه سال جاری امید می رود بازار حمل و نقل ریلی با رشد روز افزون همراه بوده و همین روند افزایش تا پایان سال ادامه داشته باشد.

در همین مدت نیز در زمینه تخلیه وبارگیری کانتینری این اداره کل با رشد ۶۴ درصدی روبرو بودن که ناشی از افزایش تعداد ۱۸ هزار و ۶۱۳ TEU در سال ۹۴ به ۳۰ هزار و ۵۱۲ TEU در سال ۹۵ می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز