شهردار بندرعباس:

مطبوعات، رکن مهم یک جامعه دموکراتیک است/ خبرنگاران علمی و تخصصی فعالیت کنند

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۰۷:۵۳:۳۹
کد خبر: ۴۴۲۴۶۸
شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه مطبوعات، رکن مهم یک جامعه دموکراتیک است، گفت: تقویت بنیه علمی و فنی رسانه‌ها و تخصصی شدن خبرنگاران، یکی دیگر از مواردی است که می‌توان به کمک صنف مربوطه مدیریت شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ،عباس امینی‌زاده با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی، اظهار کرد: روز خبرنگار به یاد خبرنگار شهید، محمود صارمی نامگذاری شده که فرصت مناسبی برای بررسی جایگاه این قشر حساس و مهم جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات، رکن مهم یک جامعه دموکراتیک است، افزود: وظیفه یک خبرنگار بسیار سخت است و در کنار علاقه و عبور از ملاحظات در حوزه کار، نیازمند انعکاس سریع و دقیق خبر، اندیشه و تجربه است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه این روز همچنین فرصت مغتنمی برای تجلیل از زحمات بی‌دریغ و خالصانه اصحاب رسانه است، خاطرنشان کرد: این روز در واقع یادآور حماسه‌آفرینی کسانی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و خون خود را نثار کردند تا امنیت و آرامش مهمان همیشگی این کشور شود.

امینی‌زاده بیان کرد: وضعیت کنونی استان هرمزگان به گونه‌ای است که با دارایی و ثروت بالقوه فراوان، نیازمند مدیریت و پیگیری برای ثمربخش شدن است.

وی با اشاره به اینکه یقیناً اصحاب رسانه و خبرنگاران در این مسیر نقش تأثیرگذار و غیر قابل انکاری دارند، تأکید کرد: افزایش کمی رسانه‌های استان در فضای مجازی نویدبخش آینده روشن استان هرمزگان است، زیرا این حوزه از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است و بار سنگین اطلاع‌رسانی سنتی را با حداقل هزینه و مزایای دیگری مانند سرعت در مخابره اخبار، به دوش خواهد کشید.

این مقام مسئول همچنین به افزایش رسانه‌های مکتوب استان اشاره و بیان کرد: تقویت بنیه علمی و فنی رسانه‌ها و تخصصی شدن خبرنگاران، یکی دیگر از مواردی است که می‌توان به کمک صنف مربوطه مدیریت شود، به نحوی که فعالیت خبرنگاران هدفمندتر از قبل باشد.

امینی‌زاده گفت: تعامل سازنده و رو به فزونی مجموعه بزرگ شهرداری بندرعباس شامل سازمان‌های مربوطه و مناطق سه‌گانه، از طریق مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه خبرنگاری، رسالتی است که با آگاهی‌سازی، افکار عمومی را در قضاوت سره و ناسره یاری می‌رساند و بی‌تردید دید جامعه را دگرگون می‌کند، تصریح کرد: امروز، جریان زنده اطلاعات با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان‌های حیاتی جامعه به گردش در می‌آید و شهامت و آگاهی اهل زمان را افزون‌تر می‌کند.

وی در انتها نیز عنوان کرد: به عنوان یکی از خادمین عرصه مدیریت شهری، از تمامی خبرنگاران و به ویژه آنهایی که با روحیه جهادی در انعکاس اخبار و رویدادهای شهری ما را یاری دادند و ضمن انجام مسئولیت سنگین رسانه‌ای خویش، با انتقادهای سازنده، زبان گویای شهروندان فهیم بندرعباسی بودند، مراتب تشکر و سپاس را دارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز