کارگاه آموزشی اصول و فنون پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محیط کار در هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۰۸:۳۳:۵۱
کد خبر: ۴۴۴۰۹۸
کارگاه آموزشی اصول و فنون پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محیط کار در هرمزگان برگزار شد
کارگاه آموزشی طرح استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (طرح کاج) با حضور کارفرمایان،مدیران منابع انسانی شرکتها و کارخانه ها و نمایندگان سازمان بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مدرسان این طرح در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

 به گزارش خبر گزاری برنا در  هرمزگان،مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان، هدف راهبردی این برنامه را کاهش 25 درصد از اعتیاد در جامعه کار و تولید در پنج سال آینده نسبت به پایه سال 95 ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر بعنوان یکی از اساسی ترین معضلات در حال افزایش است و الگوی مصرف نیز در این خصوص تغییر کرده، گفت: موضوع پیشگیری از اعتیاد باید جدی گرفته شود.

"مهندس سلیمی" با بیان اینکه بیش از 57 درصد جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می دهد، افزود: آموزش و آگاه سازی  نسبت به عوارض سوء مصرف موادمخدر، مهم‌ترین راهبرد در امر پیشگیری از اعتیاد در بین جامعه کارگری می باشد چرا که پیشگیری بعنوان کم‌هزینه‌ترین و تأثیرگذارترین اقدام در راستای جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این کارگاهها نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی در خصوص آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه دارد، اظهار امیدواری کرد بتوان از این کارگاههای آموزشی که توسط اساتید فن برگزار می شود، حداکثر استفاده را کرد.

 

نظر شما