مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس: سه آبشیرینکن برای آبیاری فضای سبز به بهره برداری می رسد.

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۰۸:۴۴:۰۱
کد خبر: ۴۴۴۱۰۳
در هفته دولت سه دستگاه آبشیرینکن برای آبیاری فضای سبز بندرعباس به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ مصطفی خادم ظهرامروز در نشست خبری با بیان این خبر افزود: در حال حاضر 81لیتر بر ثانیه آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود که شصت درصد آن از آب شرب می باشد که با بهره برداری از این آبشیرینکن ها، 17لیتر بر ثانیه از مصرف آب شرب کاسته می شود.

خادم تصریح کرد: علاوه بر آبشیرینکنها به دنبال منابع دیگری هستیم که بتوانیم فضای سبز را با آن آبیاری کرده و آب فضای سبز را از آب شرب جدا کنیم.

وی ادامه داد: در نهالستان سازمان نیز از روش های نوین آبیاری استفاده می شود که این امر باعث کاهش مصرف آب در این زمینه شده است.

خادم به تولید گلهای فصلی در نهالستان این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: از سال گذشته کار پرورش گلهای فصلی در نهالستان سازمان آغاز شد که با تولید این گلها شاهد کاهش پنج میلیارد ریالی هزینه های سازمان در زمینه خرید گلهای فصلی بوده ایم.

وی یکی از دغدغه های سازمان را مشارکت شهروندان دانست و اظهارداشت: با توجه به اینکه شهر بندرعباس دارای شرایط ویژه آب و هوایی است، توسعه میزان سرانه فضای سبز در این شهر به کندی انجام می شود به همین دلیل نیازمند مشارکت شهروندان در نگهداری از فضای سبز می باشیم زیرا سازمان به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی به برگزاری نخستین جشنواره عکس منظر شهری بندرعباس نیز اشاره کرد و گفت: فراخوان این جشنواره در سال گذشته داده شد که پنجاه نفر در این جشنواره شرکت کرده و هفتصد فرم عکس به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز بندرعباس اضافه کرد: این جشنواره با هدف شناسایی زیبایی ها و نقاط قوت فضای سبز شهر بندرعباس از دید مردم می باشد تا بتوانیم این زیبایی ها را به سایر بخش های شهر گسترش دهیم.

خادم در پایان گفت: نوزده نفر در این جشنواره به مرحله پایانی راه یافته اند و مراسم اختتامیه در روز26 مرداد ماه برگزار می شود

نظر شما