دکتر جادری در همایش سیدالعابدین (ع) :

اهل بیت (ع) نفوس مردم را با اخلاق تسخیر کردند/مردم هرمزگان در جهت یادگیری معارف قرآنی تلاش می‌کنند

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۹:۳۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۴۷۶۶
اهل بیت (ع) نفوس مردم را با اخلاق تسخیر کردند/مردم هرمزگان در جهت یادگیری معارف قرآنی تلاش می‌کنند
استاندار هرمزگان با بیان این که امام سجاد (ع) نمونه عینی مکتب اهل بیت (ع) است، گفت: اهل بیت (ع) نفوس مردم را با اخلاق تسخیر کردند و ما که پیرو اهل بیت (ع) هستیم، باید در این مسیر گام برداریم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دومین همایش «سیدالعابدین علیه السلام» که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: امروز ترویج مکتب اهل بیت (ع) از جمله گسترش معارف امام زین العابدین (ع) تحت حمایت و درایت و حاکمیت ولی امر مسلمین است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در دنیایی که کفر، نفاق، جنگ و خونریزی حاکم است و استکبار برای مقابله با اسلام از هر وسیله ای استفاده می‌کند، کشور ایران مانند قطعه ای از بهشت مملو از ایمان و امینت است که از ظرفیت‌های مختلف کشور استفاده می‌کند تا فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) را گسترش دهد.

جادری با بیان این که امام سجاد (ع) نمونه عینی مکتب اهل بیت (ع) است، گفت: ما در اینجا گردآمده ایم که از مکتب امام سجاد (ع) درس بیاموزیم، ما در اینجا گردآمده ایم که از اخلاق، روش و منش امام سجاد (ع) بیاموزیم که چگونه می‌توانیم پیرو این مکتب باشیم.

وی یادآور شد: امام صادق (ع) فرمود که زینت باشید و انسان هایی باشید که ما به شما افتخار کنیم؛ امروز یکی از افتخارات استان هرمزگان، خانواده میرانی است که در جهت تعلیم مکتب اهل بیت (ع) گام برمی دارند و در حفظ قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه می‌کوشند.

استاندار هرمزگان ادمه داد: در یکی از روستاهای استان هرمزگان که آخرین روستای میناب است، 25 نفر حافظ کل قرآن حضور دارند که در یک مجتمع فرهنگی، در حال آموزش مکتب اسلام هستند و این افتخاری برای ما و مسئولین استان است.

جادری تصریح کرد: مردم استان هرمزگان بدون کوچکترین امکاناتی در یادگیری معارف قرآنی تلاش می‌کنند و این امر نشان از علاقه مردم هرمزگان به مکتب علم و معرفت است.

وی با اشاره به تشرف جوانان استان هرمزگان به استان قم و حرم حضرت معصومه (س)، عنوان کرد: برخی جوانان استان هرمزگان برای اولین بار است که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور می‌یابند و این فرصت را باید مغتنم شمرد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: امام علی (ع) می‌فرماید: «اگر مال را از دست دادید، هیچ چیزی از دست ندادید، اگر سلامتی را از دست دادید، برخی از چیزها را از دست می‌دهید، اما اگر اخلاق را از دست دادید، همه چیز را از دست دادید».

جادری افزود: هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هدف هل بیت (ع) این بوده است که ما اخلاق را در جامعه بیاموزیم و خود به آن عامل باشیم در این صورت پیروی مکتب اهل بیت هستیم.

وی تصریح کرد: اهل بیت (ع) نفوس مردم را با اخلاق تسخیر کردند و ما که پیرو اهل بیت (ع) هستیم، باید در این مسیر گام برداریم.

استاندار هرمزگان در پایان یادآور شد: شهر قم، حرم اهل بیت (ع) است و اهل بیت (ع) میزبان شرکت کنندگان در این مراسم هستند، این میزبانی در شهر مقدس قم به عهده حضرت معصومه (ع) است که امید است در مشهد مقدس هم حضور داشته باشیم و از این جلسات بهره مند شویم.

 

نظر شما