معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

کانترهای گردشگری در کیش برای حذف واسطه ها جمع آوری می شود

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۱۰:۰۲:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۴۸۷
کانترهای گردشگری در کیش برای حذف واسطه ها جمع آوری می شود
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش مهمترین دلیل جمع آوری کانترهای ( پیشخوان ) ارائه کننده خدمات گردشگری در کیش را حذف دست واسطه ها و ارائه خدمات به مسافران با نرخ مصوب اعلام کرد .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، محمد محب خدایی روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد جمع آوری کانترهای گردشگری و فرصت یک هفته ای تعیین شده برای اجرای این طرح اظهار کرد: این اقدام برای ارتقا سطح کیفی خدمات به مسافران با قیمت هایی اعلام خواهد شد، انجام می شود.

وی افزود: به طور کلی برای عرضه خدمات گردشگری مجموعه مجوز داری به نام بند 'ب' داریم که شامل آژانس ها و تور اپراتورها است که این مراکز موظفند وظیفه تخصصی خود را در راستای ارائه بلیط و خدمات انجام دهند.

وی افزود: در گذشته برای عرضه خدمات گردشگری یک سیستم غیر منطقی به نام کانتر ایجاد شده بود که متاسفانه خدمات ارائه داده شده توسط آنان گران و به ضرر گردشگر تمام می شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یاد آور شد: بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان برای معرفی و تبلیغ محصولات خود از این کانترها برای مدت کوتاهی استفاده می کنند اما کانترهای گردشگری در کیش به مرکز عرضه خدمات تبدیل شده بود.

وی اضافه کرد: از 2 سال گذشته به فعالان این عرصه پیشنهاد دادیم کسانی که تمایل به فعالیت در این حوزه دارند باید مجوز بند 'ب' دریافت کنند که در دفاتر خود مشتری را جذب و به بهترین شکل و با احترام خدمات را به مسافران عرضه کنند.

محب خدایی گفت: یکی از وظایف دفاتر و آژانس ها ارائه خدمات گردشگری، بلیط و تور است که در طول سالهای گذشته این وظیفه جدا شده بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی این وظیفه به متولیان اصلی باز گردانده شده است افزود: مسافران پس از این باید خدمات و تور را از این دفاتر در هتل ها و آژانس ها دریافت کنند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به ایرنا گفت: این کانترها خدمات گردشگری را با قیمتی بالا عرضه می کردند و 50 درصد مبلغ دریافتی از مسافر به واسطه می رسید و این موضوع سبب افزایش قیمت خدمات گردشگری کیش شده بود.

وی گفت: عرضه این خدمات با قیمت بالا دیگر بخش ها را تحت شعاع قرار داده است و یک مسافر مجبور بود بهای زیادی بابت دریافت این خدمات بدهد.

محب خدایی تصریح کرد: با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مقابل واسطه ها ایستاده ایم و با نصب طرح کنترل قیمت ها با واسطه گران برخورد قانونی می شود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام زمان یک هفته ای که از 27 مرداد ماه تعیین شده،کانترهای داخل بازار و همچنین فرودگاه های مبدا جمع آوری و به دفاتر خدمات گردشگری منتقل خواهند شد و علاوه بر آن دریافت این خدمات از طریق تلفن همراه و سایت ها به قیمت مصوب هم امکان پذیر خواهد بود.

محب خدایی با اعلام اینکه 110 دفتر آژانس و 60 کانتر درجزیره کیش فعالیت می کنند افزود: قیمت های جدید که منطقی است بزودی ابلاغ می شود و در صورت مشاهده تخلف با ارائه کنندگان خدمات به بالاتر از نرخ مصوب بر خورد قانونی خواهد شد.

تور اپراتورها تولید کننده تور هستند که با خرید مواد اولیه پرواز و هتل که تاریخ مصرف معین دارند اقدام به تولید تور می کنند، این مراکز با تولید بسته های مسافرتی خدمات را به قیمت رقابتی و به صورت عمده به مراکز فروش خدمات به مسافر ارائه می کنند.

دفاتر خدمات مسافرتی بند ب برنامه ریزان، فروشندگان و مجریان تور شناخته می شوند و فعالیت هایی همچون فروش تور داخلی، تور خارجی، تور ورودی، اخذ  ویزا و رزرو هتل و... را انجام می دهند.

جزیره زیبای کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف تفریحی و گردشگری آن به ویژه ورزشهای دریایی استفاده می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز