تلاش شبانه روزی ۲۳۰ نفر در بیمارستان کیش برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به ساکنان و گردشگران

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۰۷:۳۰:۵۹
کد خبر: ۴۴۸۸۶۶
تلاش شبانه روزی ۲۳۰ نفر در بیمارستان کیش برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به ساکنان و گردشگران
در بیمارستان و کلینیک های درمانی جزیره کیش 230 پزشک و کارکنان بخش های اداری و خدماتی برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به ساکنان و گردشگران تلاش می کنند.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش به عنوان مهمترین مرکز درمانی در این منطقه با کمک مجموعه ای از پزشکان و متخصصان و کارکنان بخش های اداری و خدماتی توانسته است در سال های اخیر خدمات درمانی مطلوبی را به ساکنان و گردشگران ارائه نماید. ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات در بیمارستان کیش و کلینیک های وابسته به این مرکز درمانی در سال های اخیر سبب شد تا در سطح بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور،  بیمارستان کیش موفق به کسب نشان و گواهینامه درجه یک بیمارستانی شده  و به عنوان بیمارستان درجه یک معرفی شود.

در سال های اخیر توسعه فیزیکی بیمارستان کیش و ساخت تاسیسات و تجهیز و تامین امکانات خدمات درمانی در کنار حضور پزشکان و متخصصان و کارکنان بخش های اداری و پشتیبانی بیمارستان کیش که برای دستیابی به جایگاه شایسته و برابری بیمارستان کیش با مراکز درمانی طراز اول منطقه از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند میزان رضایتمندی ساکنان و گردشگران را از خدمات بیمارستان و کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

در حال حاضر 20 پزشک و 12 فوق تخصص مقیم و 84 پزشک پروازی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی  در بیمارستان کیش عهده دار درمان بیماران هستند. حدود 200 نفر نیز در بخشهای اداری، درمانی، پیراپزشکی و خدماتی برای  ارائه خدمات مطلوب به ساکنان و گردشگران تلاش می کنند.

ارائه خدمات درمانی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش 24ساعته و در سه نوبت  از ساعت 7 و سی دقیقه تا 14 و سی دقیقه -  14و سی تا 21 و سی دقیقه و همچنین نوبت سوم از بیست و سی دقیقه تا 7 و سی دقیقه صبح ادامه دارد. تعداد پزشکان و کارکنان بخش های مختلف درمانی، پشتیبانی و خدماتی در دونوبت صبح و عصر 150 نفر و در نوبت شب 100 نفر است.

لازم به ذکر است با آغاز روند توسعه، ارتقاء و استاندارد سازی خدمات درمانی در بیمارستان کیش که از سه سال گذشته با جدیت پیگیری شده است شمار تختهای این مرکز درمانی از 32 به 64  تخت افزایش یافته و بیمارستان کیش به جدیدترین دستگاه های پزشکی، سیستم های تصویر برداری، پانورکس، تراکم استخوان، فیبرواسکن، اکوکاردیوگراف قلب، لاپاراسکوپ و دیگر تجهیزات پیشرفته پزشکی مجهزشد که علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی ساکنان، زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری سلامت را  نیز ایجاد کرده است. راه اندازی کلینیک کبدی در بیمارستان کیش نیز از دیگر اقدامات توسعه ای بود که نقش بسیار موثری در ارائه خدمات مطلوب به بیماران به ویژه گردشگران سلامت دارد. در این کلینیک به مردم جزیره کیش و گردشگران داخلی و همچنین گردشگران سلامت از کشورهای منطقه خدمات تشخیصی، بیماریابی، آزمایشات لازم، فیبرو اسکن، واکسیناسیون هپاتیت B و خدمات درمانی در بالاترین سطح تخصصی و فوق تخصصی  ارائه می شود. جذب بیماران خارجی و داخلی به منظور انجام اقدامات تشخیصی و درمانی در زمینه بیماریهای کبد بخصوص هپاتیت B و C، سندرم متابولیک، کبد چرب و نارسایی کبد از برنامه های دیگر این مرکز در جزیره کیش است.

پتانسیل های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برای توسعه گردشگری سلامت

 در سال های اخیر هر روز شاهد توسعه شاخه های مختلف صنعت گردشگری در جوامع هستیم. گردشگری ورزشی، علمی، اکو توریست و یا گردشگری سلامت که بتدریج و با استاندارد سازی امکانات و زیر ساختهای لازم سهم خود رادر توسعه اقتصادی کشورها افزایش می دهند. در عصر حاضر سهولت سفر به اقصی نقاط جهان به مدد فناوری های نوین و شبکه های حمل و نقلی پیشرفته، افزایش امید به زندگی در بسیاری از کشورها و اطلاع رسانی گسترده در خصوص پیشرفت ها و دستاوردهای پزشکی در کشورهای مختلف، گردشگری سلامت  را در مسیر تبدیل شدن به اولویت اول گردشگری جهان قرار داده است. نکته جالب اینکه بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان گردشگری در بسیاری از کشورهای مقصد گردشگری سلامت، هر گردشگر سلامت سه برابر گردشگر معمولی هزینه پرداخت می کند.

 درکشور ما با توجه به توسعه خدمات پزشکی و حضور بسیاری از پزشکان حاذق و صاحب نام،  در حال حاضر، امکان درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج به وجود آمده است، این در حالی است که هزینه درمان در ایران ، 5/1 تا 2 برابر کمتر از کشورهای اروپایی و امریکا است. همین ویژگی ها، افق های روشنی را در زمینه توسعه گردشگری سلامت فرا روی ایران اسلامی گشوده است.

جزیره کیش بدلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، امکان طبیعی تامین آرامش و آسایش بیماران و همچنین توسعه خدمات درمانی، برخورداری از قوانین مناطق آزاد و به تبع آن عدم نیاز به صدور روادید برای گردشگران، و از همه مهمتر حضور پزشکان حاذق و فراهم بودن امکانات پیشرفته درمانی و مراکز مدرن اقامتی بهترین موقعیت را برای سفرهای درمانی گردشگران سلامت داشته و می تواند به مهم ترین قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود.البته از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید حرکت  کیش در مسیر رونق گردشگری سلامت آغاز شده و با موفقیت ادامه دارد. 

توسعه فیزیکی بیمارستان کیش و ساخت تاسیسات و تجهیز و تامین امکانات خدمات درمانی، تعریف کاربری شهرک سلامت در بخشی از اراضی کیش–تسهیل سرمایه گذاری در این زمینه–حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در زمینه گردشگری سلامت  و راه اندازی نخستین بیمارستان تخصصی توسط بخش خصوصی و تامین امکانات برای حضور پزشکان متخصص، همچنین میزبانی و  برگزاری سمینارها و همایش های بین المللی در رشته های مختلف پزشکی را می توان بخشی از برنامه توسعه گردشگری سلامت در جزیره کیش برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز