فعالان حوزه حرا در قشم تجلیل می شوند

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۸:۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۴۹۳۶۸
فعالان حوزه حرا در قشم تجلیل می شوند
مدیر ژئوپارک قشم گفت: همزمان با برگزاری همایش ملی ژئوپارک جزیره قشم با محوریت "جنگل حرا، انسان و آینده"، از فعالان حوزه حرا تجلیل می شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا محسن پور با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: در این همایش از چهار گروه شامل سازمان های مردم نهاد، جوامع محلی و کسانی که در حوزه های علمی و اجرایی دستاوردهای قابل توجهی در زمینه جنگل حرا دارند، تجلیل می شود

وی تبیین اهمیت و ارزش های اکوسیستمی حرا به عنوان ذخیره گاه زیست کره، مدیریت بهینه و افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط با این حوزه همچون حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و ژئوپارک و در نهایت جلب حداکثری مشارکت جامعه محلی به عنوان سه محور اصلی برگزاری این همایش ملی در جزیره قشم برشمرد.

مدیر ژئوپارک قشم اظهار کرد: این همایش ملی به مدت دو روز ( اول و دوم شهریور) به همت سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری جمعی از اندیشمندان و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران و هرمزگان با هدف هم افزایی در برنامه حفظ اکوسیستم ارزشمند حرا با نگاه به جایگاه ارزشمند جوامع محلی به عنوان مهمترین عوامل حفظ و نگهداری جنگل های حرا در حال برگزاری است.

به گفته محسن پور، در برنامه روز اول این همایش که در چهار پنل برگزار می شود، حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان پیرامون اهمیت جنگل حرا و نقش و جایگاه قشم در این حوزه اکوسیتمی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: اندیشمندان علمی کشورمان و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط  با این همایش آخرین دستاوردها و یافته های علمی و عملی خود را در زمینه جنگل های حرا ارائه می کنند و در کنار این برنامه نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد، جوامع محلی و نماینده مدرسه کودک و طبیعت نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

مدیر ژئوپارک قشم با بیان اینکه قرار بود همایش جنگل حرا، انسان و آینده، پنجم مرداد ماه مصادف با روز جهانی مانگروها برگزار شود، افزود: با توجه به حضور بازرسان یونسکو جهت ارزیابی آخرین وضعیت ژئوپارک قشم در تاریخ یاد شده، برگزاری این همایش ملی با تاخیر به اول و دوم شهریور ماه تغییر یافت.

بنا به این گزارش، همایش ملی ژئوپارک جزیره قشم با محوریت "جنگل حرا، انسان و آینده"، به همت سازمان منطقه آزاد و با حضور جمعی از محققان و اساتید دانشگاهی طی دو روز (دوشنبه و سه شنبه اول و دوم شهریور) همزمان با سالروز تولد ابوعلی سینا حکیم و فیلسوف بنام کشورمان در سالن مرکز بین المللی رشد قشم در حال برگزاری است.

نظر شما