تشکیل جلسه تشکل آب بران چشمه های سبز پوشان

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۰۰۴۶
تشکیل جلسه تشکل آب بران چشمه های سبز پوشان
در راستای تشکیل تشکل آب¬بران چشمه¬های سبز پوشان آقایان باوقار، وثوق، پیوسته و طبسی به همراه کارشناسان مهندسین مشاور یکم از چشمه¬ها و تأسیسات آب¬رسانی سبز پوشان بازدید نمودند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، در راستای تشکیل تشکل آب¬بران چشمه¬های سبز پوشان آقایان باوقار، وثوق، پیوسته و طبسی به همراه کارشناسان مهندسین مشاور یکم از چشمه¬ها و تأسیسات آب¬رسانی سبز پوشان بازدید نمودند. 

با عنایت به مشکلات مبتلابه این کانال از نظر برداشت آب، فرسودگی و هدررفت آب و لزوم برون سپاری مدیریت بهره­برداری و توزیع آب در قالب یک تشکیلات مردم نهاد به منظور استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان آبیاری، پس از بازدید جلسه­ای در محل امور آب شهرستان حاجی­آباد و با حضور جمعی از حقابه­بران و ذی­نفعان تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه آقای مهندس باوقار ضمن معرفی حاضرین در خصوص تعداد حقابه­بران، اراضی تحت آبیاری کانال و نوع کشت آنها توضیحاتی ارایه نمود و با توجه به مشکلات موجود خواستار ایجاد تشکل آب­بران در منطقه شد.

در ادامه جلسه آقای مهندس وثوق ضمن تبیین جایگاه تشکل­های آب بران و وظایف و اختیارات آن به تجربه­های موفق داخلی و خارجی آن اشاره نمود.

 ایشان اظهار داشت: با توجه به اینکه هم­اکنون دغدغه جدی مردم و مسئولین کمبود آب شرب و کشاورزی قابل اطمینان در منطقه است، وجود این منبع آبی طبیعی و مطمئن را یکی از ظرفیت­ها و نعمت­های خدادادی است.

 وی اضافه نمود :که تنها راه صیانت و استفاده منطقی از این ظرفیت ایجاد تشکل آب­بران است که در چارچوب طرح احیاء و تعادل بخشی تعریف شده و می­تواند در میزان مصرف و تولید آب تعادل ایجاد نموده و از طرفی امور بهره­برداری، نگهداری و مدیریت توزیع آب را به مردم واگذار نموده و از تصدی­گری دولت بکاهد و دخل و خرج آن را به مردم محول نمایدو البته دولت در کنار مردم به وظایف حاکمیتی و پشتیبانی خود عمل می­نماید.

در پایان حاضرین ضمن تأیید این اظهارات و استقبال از ایجاد این تشکل خواستار استمرار جلسات و آموزش مردم برای این امر شدند.

در این جلسه مقرر گردید آب منطقه-ای ضمن هماهنگی با دیگر دستگاه­ها همانند سازمان جهاد کشاورزی و تشکیل جلسات مستمر، هرچه سریعتر مقدمات حضور مهندسین مشاور برای اجرای این مهم را فراهم آورد.    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز