ساماندهی اقامتگاه های روستایی قشم/ برگزاری کارگاه آموزش فعالان گردشگری جزیره

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۰۹:۰۲:۳۴
کد خبر: ۴۵۰۴۹۴
ساماندهی اقامتگاه های روستایی قشم/ برگزاری کارگاه آموزش فعالان گردشگری جزیره
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ساماندهی اقامتگاه های روستایی این جزیره با هدف حفظ آئین ها و فرهنگ مردم بومی این منطقه خبر داد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی با اعلام این مطلب گفت: کارگاه آموزش اقامتگاه های روستایی و فعالان گردشگری جزیره قشم روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه همزمان به سومین روز از هفته دولت در روستای دیرستان جزیره قشم برگزار می شود.

وی افزود: تقویم آموزش گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در راستای حفظ فرهنگ مردم بومی این منطقه و تقویت آئین ها، جشن ها و آداب و رسوماتی که ریشه در تاریخ مردم این جزیره تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیش از این نیز برای فعالان صنعت هتلداری و اماکن اقامتی جزیره قشم با هدف همسان سازی خدمات دوره های آموزشی برگزار شده است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ فرهنگ مردم بومی جزیره قشم، اظهار کرد: حضور گردشگران ایرانی و خارجی در اقامتگاه های روستایی جزیره قشم فرصت مهمی برای معرفی هرچه بهتر فرهنگ و آئین های مردم بومی جزیره قشم محسوب می شود که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده نمود.

کمالی، ادامه داد: 40 اقامتگاه روستایی در نقاط مختلف جزیره قشم به ویژه روستاهای هدف گردشگری دایر شده و فعالان این حوزه باید بدون تاثیر پذیری از فرهنگ اقوام گوناگون که به صورت توریست به این جزیره سفر می کنند، تلاش خود را برای معرفی فرهنگ خاص این منطقه افزایش دهند.

وی گفت: در دوره آموزش اقامتگاه های روستایی و فعالان گردشگری جزیره قشم، فیصل اسلامی دولابی یکی از پژوهشگران جزیره قشم و شماری از دانشگاهیان، اهمیت حفظ فرهنگ مردم بومی این منطقه را برای فعالان اقامتگاه های روستایی ترسیم خواهند کرد.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 117 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد و به دلیل ظرفیت های فراوان طبیعی و تاریخی در حوزه گردشگری در طول سال میزبان بیش از پنج میلیون مسافر از اقصی نقاط ایران و بعضی از کشورهای خارجی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز