طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان شهر تخت آغاز شد

۱۳۹۵/۰۶/۱۰ - ۰۹:۳۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۳۳۴۰
طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان شهر تخت آغاز شد
نماینده آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در شهر تخت گفت : از روز دوشنبه هشتم شهریور ماه سال جاری طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در شهر تخت آغاز شد .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، اصغر عزیزی تختی  شرط ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی را ارائه شناسنامه سلامت تکمیل شده به مدرسه عنوان و تصریح کرد : در پایگاه سنجش کودکان مواردی از قبیل ارزیابی آمادگی تحصیلی ، اختلالات رفتاری ، آزمایش بینایی ، شنوایی ، تست دید رنگ ،  تست گفتار و مراقبتهای بهداشتی انجام و چنانچه کودک مشکوک به داشتن مشکلی باشد به مراکز تخصصی و یا پزشک متخصص ارجاع خواهد شد و نتیجه این ارزیابی نیز در کارت سنجش بدو ورود به دبستان درج می گردد.

نماینده آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در شهر تخت افزود : طرح سنجش در پنج پایگاه بخش تخت پایگاه سجادیه شهر تخت مولوی چاهستان رازی شمیل شهید احمد مجرد پاقلاتان پایین و گزکی حسنلنگی  انجام می شود که دراین طرح تعداد قریب به ۶۰۰ نفر مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

گفتنی است طی دو سال گذشته با کاهش سن سنجش از 6 سال به 5 سال ، این طرح به صورت آزمایشی برای 10 درصد از نوآموزان پیش دبستانی کشور اجرا شد و امسال قرار است به 50 درصد برسد .

شایان ذکر است اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دبستانی و پیش دبستانی با مدیریت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام می شود و مسئولیت برنامه ریزی و انجام مداخله بهنگام برای نوآموزان دیرآموز شناسایی شده با معاونت آموزش ابتدایی استان ها و مناطق آموزشی سراسر کشور با همکاری سایر حوزه ها خواهد بود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز