تلاش شرکت نفت فلات قاره ایران برای نگهداشت تولید در قلب خلیج فارس

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۰۸:۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۲۴۸
تلاش شرکت نفت فلات قاره ایران برای نگهداشت تولید در قلب خلیج فارس
شرکت نفت فلات قاره ایران در سه سال اخیر، دستاوردهای بزرگی داشته که در راس آن می‌توان به تلاش برای نگهداشت تولید در مناطق عملیاتی این شرکت در قلب خلیج فارس اشاره کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،شرکت ملی نفت ایران به مناسبت هفته دولت به تشریح عملکرد شرکت نفت فلات قاره ایران پرداخته و اعلام کرده است: این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی نفت در مناطق فراساحل جهان به شمار می‌رود که در گستره‌ای به وسعت حدود هزار و 200 کیلومتر در خلیج فارس فعالیت می‌کند.

بر پایه این گزارش، شرایط ویژه حاکم بر منطقه خلیج فارس که آن را به هاب راهبردی تولید انرژی و همچنین شاهراه حیاتی صادرات نفت ایران و جهان بدل کرده است و  وجود میادین و ذخایر مشترک نفت و گاز، جایگاه شرکت نفت فلات قاره ایران را در این حوزه پر رنگتر می‌کند

. میدان گازی سلمان در منطقه عملیاتی لاوان یکی از میدان‌های مشترک استراتژیک این شرکت به شمار می‌رود که در سال 94 به همت متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران، با تعمیرات اساسی و گسترده بر روی سکوی بهره‌برداری و همچنین تکمیل خط لوله انتقال گاز از این منطقه به منطقه سیری و تکمیل خط لوله انتقال گاز از سیری به عسلویه، در نهایت برداشت گاز از آن امکان‌پذیر شد.

شرکت نفت فلات قاره ایران با برنامه‌ریزی‌های گسترده و تأمین منابع مالی توانسته است تکلیف گازهای همراه تولیدی نفت از  میدان نفتی فروزان را مشخص و برای جمع‌آوری این گازها قراردادی منعقد کند.

شرکت نفت فلات قاره ایران در سال 93 موفق شد یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های شناور جهان را به آب بیندازد، پایانه شناور خلیج فارس (FSU) در واقع یک شناور است که قابلیت ذخیره‌سازی، انتقال و جابجایی نفت را بر روی دریا دارد. این شناور در خلیج فارس می‌تواند نفت تولیدی میادین سروش و نوروز را دریافت و به صورت مستقل از پایانه‌های نفتی کشور به منظور صادرات نفت اقدام کند. علاوه بر این فناوری، شرکت نفت فلات قاره ایران توانسته با به‌کارگیری روش‌های نوین فرازآوری مصنوعی به افزایش تولید نفت کمک کند.

شرکت نفت فلات قاره ایران به منظور احیای دوباره چاه‌های مسدود نیز فعالیت‌هایی را با کمک شرکت‌های توانمند داخلی پیش می‌برد.

این شرکت برای افزایش ضریب بازیافت در میدان‌های نفتی با دانشگاه‌های داخلی در حال همکاری و تعامل دو سویه است و ساختاری سازمانی در شرکت برای پیگیری پیشرفت کار و انجام هماهنگی‌های لازم به منظور انتقال دانش به موسسات علمی کشور تعریف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز