حجم تردد وسایل نقلیه درمحورهای مواصلاتی هرمزگان در مرداد ماه۱۳۹۵

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۰۹:۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۵۴۳۰۶
مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها استان از حجم تردد وسایل نقلیه درمحورهای مواصلاتی هرمزگان در مرداد ماه1395 خبر داد

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان مهندس علیرضا مجرد گفت : در مرداد ماه حدودا تعداد 7860846 تردد در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته که 31 درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندر شهید رجایی به بندرعباس با 336231 وسیله نقلیه ، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است .

مهندس مجرد افزود : متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح راههای مواصلاتی استان معادل 175 وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرشهید رجائی - بندرعباس  با نرخ جریان تردد 985 وسیله نقلیه در ساعت بوده است .

مهندس مجرد سرعت متوسط تردد در شبکه راههای دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را 71 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود : بیشترین سرعت متوسط در این مدت 101 کیلومتر درساعت مربوط به محور بندرلنگه - سه راهی چارک بوده است.

وی خاطر نشان کرد : کمترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با 7 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور سه راهی چارک-بندرلنگه بوده و گفتنی است که 8 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرشهید رجائی-بندرعباس با 120518 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل ذکر است از مجموع کل تردد 13 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان سرعت مجاز را رعایت نکرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور دشت امام- فین  با 105903 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان هرمزگان با تاکید براینکه درتمام محورهای استان دوربین های تردد شمار وکنترل سرعت این اداره کل درطول شبانه روز برتردد وفعالیت رانندگان نظارت می کنند بیان داشت : اطلاعات متخلفین سرعت غیرمجاز بصورت آنلاین ومستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال میگردد.

نظر شما