مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی روح تازه ای در پروژه های آبرسانی روستایی دمیده است

۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۰۹:۳۹:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۸۵۹
اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی روح تازه ای در پروژه های آبرسانی روستایی دمیده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در مجمع نمایندگان استان هرمزگان اظهار کرد: اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی روح تازه ای در پروژه های آبرسانی روستایی هرمزگان دمیده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مهندس عبدالحمید حمزه پور در این جلسه تصریح کرد: هرمزگان با دو چالش بزرگ فقر شدید منابع آب شیرین و کمبود اعتبارات ملی برای اتمام پروژه‌های آبرسانی روستایی روبه‌رو است.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌های بزرگ این استان به دلیل عدم پرداخت به‌موقع اعتبارات ناتمام مانده به صورتی که عمر برخی از آن‌ها به ۱۵ سال هم می‌رسد.

این مقام مسئول با تأکید بر تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: دریافت و پرداخت به‌موقع اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص این اعتبارات برای نخستین بار نقش موثر و بسزایی در تکمیل پروژه های نیمه تمام این شرکت داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در ادامه خاطرنشان ساخت: با توجه به جمعیت ۵۰ درصدی روستایی در استان هرمزگان نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد تا بتوان علاوه بر رفع مشکلات کم‌آبی بخش روستایی از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری کرد.

مهندس حمزه پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیاری از مشکلات آبرسانی روستایی به فرسودگی شبکه‌های روستایی به دلیل شرایط اقلیمی استان برمی‌گردد که این مشکل نیز با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه رفع می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از پتانسیل آب دریا و شیرین سازی آب‌های شور از طریق آبشیرینکن ها نیز عنوان کرد: در حال حاضر ساخت ۱۱ آبشیرینکن در دست واگذاری به بخش خصوصی با رقمی معادل ۹۳ میلیارد ریال می‌باشد و تعداد ۱۸ سایت نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال بهره برداری است.

مهندس حمزه پور در پایان نیز اضافه کرد: با توجه به هزینه بالایی که برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای استان نیاز است و نظر به اینکه در استانه تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی هستیم نمایندگان محترم می توانند با پیش بینی اعتبارات مناسب در قالب ردیف های ملی همچنین صندوق توسه ملی میتوانند در انجام و تکمیل پروژه های آبرسانی کمک شایانی کنند چرا که صرف تکیه کردن به اعتبارات محدود استانی دست یابی به ارتقا شاخص های آبرسانی محقق نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز