اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری در قشم/۷ کیلومتر رکاب زنی رده های سنی ۲۰ و۲۰ + سال جزیره

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۰۸:۳۱:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۵۴۳
اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری در قشم/۷ کیلومتر رکاب زنی رده های سنی ۲۰ و۲۰ + سال جزیره
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه برگزاری اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری در قشم با همکاری هئیت دوچرخه سواری شهرستان قشم به مناسبت هفته گردشگری، خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری در قشم براساس شعار جهانی امسال گردشگری (گردشگری برای همه) روز جمعه 9 مهر ماه در مسیر هفت کیلومتری با هدف ارتقای سطح سلامت و شادی و نشاط جوانان در دو رده سنی 20 و 20+ سال در شهر قشم برگزار می شود.

وی افزود: دوچرخه سوارانی که تا سوم مهر ماه نسبت به ثبت نام خود در هیئت دوچرخه سواری شهرستان قشم اقدام نمایند می توانند در این مسابقات شرکت کنند و از حضور رکاب زنان ثبت نام نشده نیز جلوگیری خواهد شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد، اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری در قشم از محل قلعه تاریخی قشم شروع می شود و با گذر از مسیر هتل ژئوپارک، میدان آزادی، میدان سعدی، میدان شهدای گمنام، میدان حافظ، بلوار مشاهیر و در نهایت در پارک زیتون شهر قشم به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه به نفرات اول تا سوم هر دو رده سنی و همچنین 10 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد، گفت: برنامه های ویژه ای برای گرامیداشت هفته گردشگری (ششم تا 13 مهر ماه) در قشم از جمله دوچرخه سواری، غارنوردی و چندین مسابقه حوزه دریایی با هدف کمک به ارتقای سطح سلامت مردم تدارک دیده شده است.

کمالی ادامه داد: برای مسابقات حوزه دریایی با هیئت قایق رانی استان هرمزگان مذاکراتی انجام شده تا مسابقات ورزش های آبی در سطح استان در جزیره قشم برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری و ورزش در حفظ سلامت افراد جامعه، گفت: برنامه ریزی برای گردشگری و ورزش نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت و روحیه شادی و نشاط مردم به ویژه جوانان به عنوان آینده سازان کشور دارد و همه ما باید در این حوزه تلاش کنیم.

بنا به این گزارش، علاقمندان نخستین دوره دوچرخه سواری در قشم می توانند از سرتاسر این جزیره با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی و تکمیل فرم در هیئت دوچرخه سواری قشم نسبت به ثبت نام در این مسابقات اقدام نمایند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 117 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز