طرح های تملک و دارایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۱:۲۴:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۹۳۳
طرح های تملک و دارایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت : واگذاری طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان به مردم ، بخش خصوصی و تعاونی بر اساس اهداف برنامه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در صدر اولویت های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در سالجاری قرار دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ؛ امید ذاکری گفت: مطابق با سیاست های دولت تدبیر و امید و با عنایت به تاکید استاندار محترم هرمزگان به استناد ماده 27 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب مجلس شورای اسلامی ظرفیت های منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اجرای قانون فوق بررسی و با انجام کارشناسی های لازم، برگزاری کارگروه واگذاری، رایزنی با سازمان برنامه و بودجه استان مراحل شناسایی طرح های قابل واگذاری در فاز نخست انجام و بر اساس مصوبه کارگروه واگذاری در گام اول 5 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در استان آماده واگذاری است.

وی با تشریح زمینه های سرمایه گذاری با توجه به ماهیت طرحهای منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اضافه کرد:  طرح های مذکور شامل مرکز بذر و نهال خلیج فارس (گونه های گرمسیری جنوب کشور) در سطح 108 هکتار در بندرعباس، پارک جنگلی میناب به وسعت 18 هکتار، پارک جنگلی بستک در سطح 10 هکتار و سیستم های پخش سیلاب با وسعت 3500 هکتار در سطح استان و همچنین طرح آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه شهر سیریک می باشد.

ذاکری با تاکید بر ضرورت حضور مردم و بخش خصوصی و تعاونی در امر حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی گفت : هر جا بنا به ضرورت و مصلحت اداره امور بدرستی به مردم واگذار گردیده است شاهد نتایج و توفیقات شگفت انگیزی بوده ایم و این موضوعی است که بارها توسط بزرگان نظام بالاخص مقام معظم رهبری مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین گفت : کار با مردم در منابع طبیعی و آبخیزداری از سال گذشته برابر در راستای سیاست های اصولی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در هرمزگان بطور جدی دنبال شده است. وی ادامه داد : در این خصوص مجمع خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری برای نخستین بار در کشور در سال گذشته در هرمزگان تاسیس و توسعه تشکل های مردم نهاد تخصصی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در دست اقدام می باشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز