اقدام قشم برای عضویت در مجامع دانشگاهی بین المللی/ ارتقای رتبه دانشگاهای مناطق آزاد کشور

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۲:۰۴:۱۹
کد خبر: ۴۵۸۰۱۷
اقدام قشم برای عضویت در مجامع دانشگاهی بین المللی/ ارتقای رتبه دانشگاهای مناطق آزاد کشور
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی دانشگاه های مناطق آزاد کشور برای ارتقای رتبه مراکز دانشگاهی و آموزش عالی در این مناطق خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، فرزین حقدل گفت: تاکید بر اعمال استاندارد های بین المللی حوزه آموزش در مناطق آزاد و انتخاب رشته های متناسب با نیاز توسعه ای این مناطق بخشی از برنامه ریزی مسئولان دانشگاهی مناطق آزاد کشور در این نشست دو روزه بود.

وی اعلام کرد: تاکید بر جذب دانشجوی خارجی، برنامه ریزی برای ورود دانشگاه های بین المللی در مناطق آزاد و تدریس زبان بین المللی (انگلیسی) نیز از دیگر موارد مصوب این همایش بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این نشست همچنین مقرر شد جذب دانشجو براساس اولویت ها، نیاز و مزیت های خاص هر منطقه آزاد برنامه ریزی شود.

وی اظهارکرد: در این همایش عارضه های عدم موفقیت شاخص های دانشگاهی ایران با توجه به افزون بودن شمار مراکز آموزش عالی کشورمان در مقابل تعداد دانشگاه شماری از کشورهای پیشرفته جهان، مورد ارزیابی قرار گرفت.

حقدل گفت: براساس لزوم تفویض اختیارات وزارت علوم به منطقه آزاد قشم و فعالیت 7 مرکز دانشگاهی در این منطقه با بیش از 12 هزار دانشجو، برای همکاری با دانشگاه های خارجی، جذب اساتید مطرح خارجی و عضویت در مجامع بین المللی برنامه ریزی مدونی را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: نقاط قوت و ضعف خودمان در حوزه آموزش عالی را بررسی کرده ایم و براساس مزیت های فراوان قشم در حوزه صنایع عظیم نفت، گاز و انرژی، اقتصادی، گردشگری و موارد دیگر در تلاشیم حوزه آموزش عالی این منطقه را قوی تر از فرصت های دانشگاه های داخل کشور دنبال کنیم.

بنا به این گزارش، نخستین نشست واحد های دانشگاهی هفت منطقه آزاد کشور از روز گذشته و به مدت دو روز با حضور مسئولان فرهنگی و دانشگاهی بیش از 50 دانشگاه و مرکز آموزش عالی این مناطق در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

نظر شما