برپاداشتن شعائر الهی نشانه تقوای قلب های افراد جامعه است

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۰:۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۵۸۴۵۵
برپاداشتن شعائر الهی نشانه تقوای قلب های افراد جامعه است
احیای مفهوم بلند قربانی کردن فرزند توسط شیخ الانبیاء حضرت ابراهیم (ع) است که در عین حال نمونه ای از غنای عرفان و ادبیات اسلامی است و بر خلاف تراژدیهای بشری ، در ریشه، محتوا و نتیجه با آنها متفاوت است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان شیخ علی ماهیگیر امام جمعه موقت اهل سنت گهردو شهرستان سیریک در آستانه عید سعید قربان ، سنت قربانی را یکی از شعائر مهم اسلام برشمرد و اظهار کرد: برپاداشتن شعائر الهی نشانه تقوای قلب های افراد جامعه است.

وی پیشینه سنت قربانی در اسلام یعنی ذبح حیوانی از شتر، گاو، گوسفند و یا بز در ایام عیدقربان را به مانند دستوراتی چون نماز عیدین، زکات مال و زکات فطر مربوط به سال دوم هجرت، قلمداد کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) از این سال به بعد اگر چه تا سال هفتم هجری اوضاع اقتصادی مناسبی نداشتند ولی این عمل را با قربانی کردن دو گوسفند انجام می دادند.

ماهیگیر با بیان اینکه  شعار قربانی به عنوان یکی از شعائر مهم اسلام می باشد ،تصریح کرد: داشتن حکمت و فواید فراوان، احیای مفهوم بلند قربانی کردن فرزند توسط شیخ الانبیاء حضرت ابراهیم (ع) است که در عین حال نمونه ای از غنای عرفان و ادبیات اسلامی است و بر خلاف تراژدیهای بشری ، در ریشه، محتوا و نتیجه با آنها متفاوت است.

مدرس و نویسنده فرهیخته اهل سنت هرمزگان، در ادامه با اشاره به اهمیت قربانی بین مسلمانان یادآور شد: قربانی که از آن به نسک نیز تعبیر می شود، در دعای افتتاح به همراه نماز همواره یاد شده که برای خداوند انجام می گیرد و این اهمیت قربانی را نشان می دهد به طوریکه مورد توجه و اجماع همه مذاهب در امت اسلامی است در عین حال متاسفانه در حال حاضر در برخی مناطق توجه به آن کاهش یافته است و ضرورت دارد مسلمانان به این موضوع اهمیت داده و خود و جامعه اسلامی را از فواید آن بهره مند سازند.

وی در پایان با عنایت به سنت قربانی و تقسیم گوشت آن بین مستمندان و فقراء، دوستان، آشنایان و فامیل، این عمل را باعث افزایش انس، الفت و محبت بین افراد جامعه و تقویت و تحکیم صله رحم عنوان کرد و گفت: افرادی که توانایی مالی انجام این سنت را دارند خود را از ثواب آن بهره مند نموده این شعار اسلام را بر پا دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز