دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش:

خروجی نظام آموزشی باید انسان هایی تربیت یافته و ماهر باشد

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۸:۴۰:۴۷
کد خبر: ۴۶۱۰۳۵
خروجی نظام آموزشی باید انسان هایی تربیت یافته و ماهر باشد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: خروجی نظام آموزشی و پرورشی کشور باید انسان هایی تربیت یافته و مهارت آموز باشد و این مجموعه باید به سمتی حرکت کند که خوب زیستن و تربیت پذیری را به دانش آموزان بیاموزد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ مهدی نوید ادهم روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس در هنرستان پسرانه شهید رجایی بندرعباس افزود: سند تحول بنیادین برای حل چالش ها و کمبودهای مجموعه آموزش و پرورش به تصویب رسیده و در دستور کار این نهاد قرار گرفته است و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت های این سند، نظام آموزشی به نهادی تربیتی و فرهنگی تبدیل شود.

وی بیان داشت: با وجود آنکه نقدهایی به نظام آموزش و پرورش شده که این مجموعه حافظه گرا بوده و روی ذهن دانش آموزان کار می کند، بنا داریم در سند تحول بنیادین علاوه بر تقویت ذهنی دانش آموزان، مهارت های لازم هم به آنها بیاموزیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: تدابیری اندیشیده شده که دانش آموزان در هر رشته ای که تحصیل می کنند، بعد از فارغ التحصیلی (دانش آموختگی)حداقل یک مهارت لازم را کسب کنند.

نوید ادهم اضافه کرد: امروز یکی از شاخص های کشورهای پیشرفته، توسعه کمی و کیفی هنرستان ها در آنها است که ما نیز بنا داریم هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای را تقویت و ارتقا دهیم تا دانش آموزانی با معدل های بالا وارد جامعه شوند.

وی به وجود 250 رشته کار دانش و 64 رشته فنی و حرفه ای در کشور اشاره کرد و گفت: رشته هایی را که خروجی نداشته، متوقف کردیم و رشته های جدید با نیاز بازار کار طراحی و جایگزین شده است.

این مسئول اظهارکرد: در ابتدای دولت یازدهم حدود 300 پژوهشرا در کشور فعالیت داشت که در طول سه ساله دولت به 600پژوهش سرا و به 2 برابر ارتقا یافته که 64 مورد از پژوهشراها با همکاری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به نانو مجهز شدند.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه های آموزش و پرورش پس از انتقال معلومات ومحفوظات، تربیت در ساحت های شش گانه (تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی وفناوری) است که باید دانش آموزان در همه این عرصه ها شایستگی های لازم را داشته باشند.

وی همچنین به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: رزمندگان اسلام در زمان جنگ آگاهانه و عاشقانه به میدان آمدند تا با وجود همه سختی ها و مشکلات از آرمان ها و ارزش های اسلام وانقلاب دفاع کنند وامروز نیز مدیران ومعلمان آموزش وپرورش نیز برای دفاع از حریم فرهنگی و ادب ومعرفت و علم و دانایی به میدان آمدند تا ریشه جهل را بخشکانند.

با نواختن زنگ مدارس 13 میلیون دانش آموز در کشور راهی مدرسه شدند که از این تعداد 320 هزار دانش آموز مربوط به هرمزگان است که در سه هزار و 481 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی، با 14 هزار و 267معلم بطوررسمی سال تحصیلی را آغاز کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز