مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

تحکیم بنیان خانواده مستلزم آگاه سازی جامعه است

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۷:۴۳:۵۰
کد خبر: ۴۶۴۰۷۴
تحکیم بنیان خانواده مستلزم آگاه سازی جامعه است
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان نهاد خانواده را یکی از اساسی ترین نهادها در جامعه دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده مستلزم آگاه سازی جامعه است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در همایش خانواده و تکریم از بازنشستگان، عنوان کرد: نامگذاری 25 ذی الحجه به نام " روز خانواده و تکریم  بازنشستگان "  فرصت مناسبی است تا به نیازه های یک خانواده سالم و پایدار و بالنده توجه بیشتری شود و رسالت دستگاه های اجرایی نسبت به اجرایی کردن سیاست های کلان خانواده که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بسیار مهم است.

وی در این راستا کاهش ارتباط کلامی بین والدین و فرزندان به 17 دقیقه در روز را زنگ خطری با توجه به استفاده نامناسب از فضای مجازی در بین خانواده ها  دانست و افزود: پایبندی به حریم خانواده و متعهد بودن زن و شوهر، نیاز به شادابی و نشاط درک تفاوت ها و تضادها ، تلاش برای تامین مایحتاج زندگی و جلوگیری از مصرف گرایی از جمله مواردی است که خانواده امروزی باید بیشتربه آن توجه داشته باشد.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم حوزه زنان و خانواده در دولت تدبیر و امید، افزایش سرمایه های اجتماعی است که با دو موئلفه اعتماد دوسویه و افزایش مشارکت اجتماعی در حوزه زنان و خانواده  به دست آمد و دو موعلفه اعتماد و افزایش مشارکت زنان با استفاده از ظرفیت های  بالقوه تشکل ها و نهاد های مدنی،  اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در حمایت از برقراری عدالت جنسیتی در تمامی بخش ها و ابعاد از برنامه های کلان این حوزه است.

یعقوب نژاد با اشاره به اقدامات موثر دولت در سند برنامه ششم توسعه نسبت به اهداف مهم برای تقویت جایگاه زنان و خانواده، بیان داشت: دولت در خصوص اقدامات موثری با توجه به برنامه حوزه زنان و خانواده در استان ها برنامه ریزی کرده است.

وی خاطر نشان کرد:  تعهدپذیری همسران در حفظ بنیان خانواده، بروز کردن فرهنگ صحیح مصرف در خانواده ها و ایجاد فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی در فرزندان از عوامل بوجود آورنده خانواده هایی سالم و در نتیجه داشتن جامعه ای موفق و پویاست.

در پایان این همایش از زنان  سرپرست خانوار موفق در زمینه اشتغال و توانمندی ، مادران در عرصه تربیت فرزندان موفق و  گروه همیار تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز