برای حفظ دین باید به دنبال گسترش فرهنگ شهادت‌طلبی بود

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۸:۵۴:۳۵
کد خبر: ۴۶۴۶۸۹
برای حفظ دین باید به دنبال گسترش فرهنگ شهادت‌طلبی بود
مسئول امور ایثارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در آستانه دومین ایین بزرگداشت شهید حسن عباسپور و پانصد شهید صنعت اب و برق بیان کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی فرهنگی است که می‌تواند در حفظ دین تاثیر داشته باشد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، مجید مراد احمدی با اشاره به بزرگداشت مقام شامخ شهدا و لزوم الگو گرفتن از منش والای آن‌ها، گفت: شهدا و ایثارگری‌های آنان به ما یاد داد هر جا که طبق قانون و سنت الهی عمل کنیم و یا قدمی استوار برداریم، مسلماً از آن سود خواهیم برد.

وی افزود: همه باید با تمام وجود در پی بهره معنوی از فرهنگ شهادت طلبی باشند و سعی کنند با برگزاری هر چه باشکوه‌تر چنین مراسماتی، مقام والای شهدا و ایثارگری‌های خانواده‌های آنان را ارج بگذارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: وظیفه برگزارکنندگان یادواره ی شهدا این است که تلاش کنند با تبیین درست، واقعی و ارائه یک تحلیل از شرایطی که در پیش‌رو دارند به افزایش بصیرت خود و شنوندگان کمک کنند.

مراد احمدی اضافه کرد: به‌راستی‌که مقاومت شهدا در برابر متجاوزان و ابرقدرت‌ها مفهوم بارز جان‌فشانی و ازخودگذشتگی برای ایجاد امنیت و آسایش مردم است.

مسئول امور ایثارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تأکید کرد: هر برگی از خاطرات دفاع مقدس بیانگر گذشت، ایثار، مقاومت و... شهادت دلیرمردانی است که لحظه‌ای برای دفاع از خاک میهن در برابر دشمن تردید نداشتند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امروزه کشورهای همسایه در حال جنگ و درگیری هستند و ما این امنیت ایران را مدیون شهدا و همبستگی ملت همیشه درصحنه هستیم.

مراد احمدی در ادامه بابیان اینکه امروز بیشتر از هرزمانی نیاز داریم که فرهنگ شهدا را در جامعه ترویج دهیم گفت: همه ما باید راه شهدا را ادامه دهیم و حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: سلاح ما در برابر قدرت‌ها شهدا هستند زیرا این عزیزان امنیت و آسایش را برای ما به وجود آوردند و برای اینکه همیشه مملکت آزاد و آباد داشته باشیم باید فرهنگ شهدا را زنده نگه‌داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: همه ما باید در نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و نسل جوان را با این فرهنگ بیشتر آشنا کنیم.

مسئول امور ایثارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدس‌ترین مفاهیم معارف الهی است گفت: پیمودن قله‌های پیشرفت، اقتدار و مطرح‌شدن نام ایران در دنیا مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا و جانبازان می‌باشد.

مراد احمدی یادآور شد: ملت ایران اسلامی خود را مدیون و مرهون خون پاک شهدای نظام و انقلاب می‌دانند چراکه شهدا با خون پاک خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی افزود: عامل شهادت‌طلبی رزمندگان ، عشق به خدا و شوق دیدار او و انجام دستورهایش برای تقرب بیشتر بوده است لذا شهادت‌طلبی، از مطلوب‌ترین و ارزشمندترین روحیات و ملکات فاضله انسانی نزد خدای سبحان به شمار می‌رود و فرهنگ آن از محبوب‌ترین فرهنگ‌ها نزد او می‌باشد.

مسئول امور ایثارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در پایان اظهار کرد: هرچه که داریم به سبب رشادت‌ها و دلیرمردی‌های شهدای اسلام است و این امر باید همواره در یادها زنده باشد که شهادت بالاترین درجه مرگ است زیرا تمام ملت ایران مدیون و مرهون خون پاک شهیدان این نظام و انقلاب هستند که نهال انقلاب اسلامی را با خون خود آبیاری نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز