استاندار هرمزگان در ستاد تنظیم بازار استان:

کالاهای اساسی در ماه های محرم و صفر به اندازه کافی تامین و توزیع شود/لزوم نظارت و کنترل مستمر بازار

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۷:۴۷:۱۳
کد خبر: ۴۶۵۱۵۷
کالاهای اساسی در ماه های محرم و صفر به اندازه کافی تامین و توزیع شود/لزوم نظارت و کنترل مستمر بازار
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: با توجه به نذوراتی که مردم و هیئت های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر دارند باید نظارت بر بازار در این ایام افزایش یابد و تامین اقلام مورد نیاز به اندازه کافی انجام شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به نذوراتی که مردم و هیئت های مذهبی در ایام ماه محرم و صفر دارند باید نظارت بر بازار در این ایام افزایش یابد و تامین اقلام مورد نیاز به اندازه کافی انجام شود.

وی ادامه داد: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی بالغ بر 32 هزار و 400 تن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه های محرم و صفر در بازار عرضه می شود که شامل حدود 21 هزار و 500 تن برنج، شش هزار تن مرغ و چهار هزار تن شکر است که قرار شده این اقلام بیشتر برای مصرف هیئت های مذهبی استفاده و با سود جزئی عرضه شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: بازار به طور ویژه در ماه های محرم و صفر پایش شود و در جهت تامین و توزیع به موقع اقلام اقدامات لازم صورت گیرد.

جادری با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی در جهت تامین مایحتاج عمومی مردم در ماه های محرم و صفر، اظهار داشت: به شکایت های مردمی نیز به طور سریع و ویژه باید رسیدگی شود.

جادری بیان داشت: گشت مشترک بازرسی از بازار نیز در این ایام انجام و بازار به طور مرتب کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: عده ای خارج از روال و به طور متفرقه نمایشگاه عرضه کالا برپا می کنند که با افرادی که بدون دریافت مجوز نمایشگاه برپا می کنند باید برخورد شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: راه اندازی پایانه توزیع مرغ نیز راهکار خوبی برای استان است که موجب سرمایه گذاری و کنترل بیشتر خواهد شد.

جادری همچنین با قدردانی از خرید تضمینی گندم در استان، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در طی سه سال اخیر کارهای مهمی انجام داده که یکی از مهمترین آنها خودکفایی در تولید گندم بوده است و برای اولین بار گندم صادر کردیم و 140 هزار میلیارد ریال نیز برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش نیز در این نشست گفت: 400 تن سهمیه برنج اروگوئه برای ماه های محرم و صفر به استان اختصاص یافته و علاوه بر آن 200 تن برنج هندی نیز برای این ایام در استان توزیع می شود.

مسعود دشوار گرد اضافه کرد: 120 تن شکر نیز برای استان جذب کرده ایم و پیشنهاد ما این است که این اقلام از طریق فروشگاه های بزرگ به هیئت های مذهبی عرضه شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام استان هرمزگان نیز بیان داشت: برای ایام محرم و صفر 200 تن ذخیره مرغ منجمد و 20 تن گوشت قرمز خواهیم داشت که در سطح استان توزیع خواهد شد.

نظر شما