با حضور استاندار هرمزگان؛

دو محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان رونمایی شد/استاندار هرمزگان: تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش یابد

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۷:۵۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۱۶۱
دو محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان رونمایی شد/استاندار هرمزگان: تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش یابد
دو محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری هرمزگان با حضور دکتر جاسم جادری استاندار هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، این محصول ها شامل کودهای ارگانیک و پلیمرهای زیستی از جلبک های خلیج فارس و سامانه هوشمند برنامه ریزی عملیات هنگام بود.

استاندار هرمزگان پس از رونمایی از این محصولات در نشست صمیمی با شرکت ها و واحدهای فناور پارک علم و فناوری هرمزگان با تاکید بر لزوم تبدیل علم به کالا و ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت، بیان داشت: علت راه اندازی پارک های علم و فناوری این بود که این پارک ها پلی میان دانشگاه و صنعت باشند و ایده های خلق شده را تبدیل به کالا و به جامعه عرضه کنند.

وی ادامه داد: نیروهای تحصیل کرده بسیاری در دانشگاه ها داریم که باید امکان کار برای آنها فراهم شود و با همت و پشتکار می توان ایده های خلاقانه آنان را به ثروت تبدیل کرد و دولت نیز نسبت به این موارد توجه دارد و کمک لازم را خواهد داشت.

جادری تصریح کرد: امروز هرکس شرکت دانش بنیان ایجاد و در این موقعیت کاری به سود کشور پیش ببرد و برای جوانان اشتغال ایجاد کند، خدمت بزرگی داشته است و اساتید دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها باید در زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان پیش قدم شوند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: محصولات دانش بنیان باید در بازار ارائه و به فروش برسند و در این زمینه نیاز است راهکارهای مناسب ارائه و کار تبلیغاتی انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان این پارک با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان برای استفاده از ظرفیت های موجود استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ظرفیت های استان هرمزگان در دو طرح مذکور پررنگ است که هر دوی این دو محصول می تواند نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری داشته باشد.

علی فتی با اشاره به محصول کودهای ارگانیک و پلیمرهای زیستی از جلبک های خلیج فارس، بیان داشت: شرکت دانش بنیان زیست دریا پروران آناهیتا با هدف بهره برداری از پتانسیل های زیستی آبهای دریایی جنوب کشور شکل گرفت تا با تکثیر و تولید جلبکها به عنوان یکی از ذخائر ارزشمند آبهای شور دریا و استفاده از فناوری های نوین محصولات ارزشمندی متعددی از آنها تولید کند که در حوزه های مختلف کشاورزی، داروسازی، پزشکی، محصولات بهداشتی و آرایشی و نیز حوزه های مختلف صنعت کاربردهای گسترده ای  دارند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ادامه داد: این شرکت با دستیابی به بیوتکنیک های کشت برخی از جلبک های ماکروسکوپیک خلیج فارس موفق به استحصال دو نوع کود ارگانیک مایع و جامد از جلبک های قرمز و قهوه ای خلیج فارس شده است.

به گفته وی، با استفاده از جلبک های مورد اشاره پلیمرهای زیستی نظیر آگار، آلژینات و کاراجینان را نیز استحصال نموده است و آماده تجاری سازی این محصولات می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به مزایای این محصولات اشاره کرد و گفت: این جلبک ها بی نیاز از مصرف آب شیرین بوده و در آب شور دریا کشت می شوند از سوی دیگر این محصولات ارگانیک موجب ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نیز می شود.

فتی خاطرنشان کرد: مصرف کودهای ارگانیک جلبکی اثرات مخرب کودهای شیمیایی را کاهش می دهند و به طور چشمگیری کمیت و کیفیت محصولات باغی و زراعی را افزایش می دهد.

وی فعالیت در این خصوص را یکی از راه های مهم ورود و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین به ارزش ریالی بالای این محصول اشاره کرد و گفت: از هر هکتار مزرعه کشت جلبک حدود 2 تن آگار قابل استخراج و استحصال می باشد که با قیمت هر کیلوگرم بین 200 تا 400 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

به گفته فتی، دریا ظرفیت بالایی را برای مناطق ساحلی بوجود آورده که کمتر از آن استفاده می شود. در این مسیر یک شرکت دانش بنیان با تحقیقات متعددی که انجام داده به این نتیجه رسیده که با استفاده از این ظرفیت می توان دریا را به مرکز اشتغال زنان و مردان جوان جویای کار کرد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به کشت این محصول اشاره کرد و بیان داشت: مدت زمان کشت محصول از ابتدا تا زمان برداشت شش ماه به طول خواهد انجامید که در هر هکتار 60 تا 90 تن ماده تر جلبکی ظرفیت تولید خواهد داشت.

وی در ادامه به رونمایی از سامانه هوشمند برنامه ریزی عملیات هنگام اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه توسط شرکت زمان پردازان اسپادان طراحی شده است.

فتی افزود: سامانه هنگام به عنوان قدرت بلامنازع سیستم برنامه­ریزی و زمان­بندی هوشمند در ایران، حاصل سال­ها مطالعه و توسعه دقیق قابلیت­ها در حوزه های پیشرفته هوش مصنوعی و برنامه­ریزی مبتنی بر منابع است که در کنار توسعه و بهبود مستمر و خدمات پشتیبانی مناسب، محصولی مقیاس پذیر، قدرتمند و ارزش آفرین را به مشتریان ارائه می کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، عملکرد این سامانه قابل رقابت با اندک نمونه­های مشابه شرکت­های بزرگ خارجی بوده و تعدادی از قابلیت­های ویژه آن در دنیا منحصر به فرد است.  همچنین بخش­هایی از تکنولوژی استفاده شده در این سامانه در معتبرتین مجله دنیا در این زمینه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: این سامانه دارای ماژول­های مختلفی از جمله زمان بندی و تخصیص منابع سرویس­های تعمیراتی، برنامه­ریزی تولید، برنامه­ریزی اقدامات واحدهای ستادی سازمانی، برنامه­ریزی پرتفلیوی پروژه­ها  و برنامه­ریزی اتاق عمل است.

فتی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی این سامانه برنامه ریزی محیط کار و تخصیص منابع یکپارچه در واحدهای ستادی و عملیاتی سازمان هاست، گفت: این سامانه پاسخگوی نیازهای مختلف مدیران واحدهای ستادی و عملیاتی سازمانی در عملیات برنامه ریزی و تخصیص همزمان منابع است و از نکات قابل توجه این سامانه قابلیت درنظرگیری انواع شرایط و محدودیت های پیچیده محیط های کار و اهداف مدیران سازمان هاست و بکارگیری هنگام در سازمان ها منجر به افزایش چشمگیر بهره وری، کاهش هزینه های اجرا، تخصیص بهینه منابع به فعالیت ها، کاهش زمان برنامه ریزی، تامین اهداف مختلف مدیران و ایجاد چابکی در محیط کار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز