مقوله امنیت؛ بزرگترین سرمایه برای کشورهاست

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۷:۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۶۵۶۸۴
مقوله امنیت؛ بزرگترین سرمایه برای کشورهاست
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مقوله امنیت را مهمترین و بزرگترین سرمایه برای کشورها دانست.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، سرهنگ"علی دستور" درهمایش سراسری موسسات حفاظتی مراقبتی استان هرمزگان بیان داشت: در حالی هفته ناجا آغاز شده است که بخاطر همزمانی با ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان شرایط ویژه ای را برایمان فراهم کرده و انشاءالله با توسل به مولایمان این ایام موجبات تعالی سازمان ناجا را در پی داشته باشد.

وی افزود:در دنیای امروز بخاطر پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی بوجود آمده بالطبع آن پیچیدگی کار را در نیروهای امنیتی و انتظامی بیشتر می کند و امروزه مقوله امنیت بزرگترین سرمایه برای کشورهاست و تمامی کشورهای منطقه و کشورهای مدعی امنیت ، نابسامانی زیادی دارند و حوادث بسیاری در آن کشورها اتفاق می افتد که امنیت آنها را به مخاطره انداخته است.

سرهنگ دستور تصریح کرد:در این فضایی که در دنیا شاهد هستیم در جمهوری اسلامی ایران به یمن حضور عزیزان در ناجا و سایر نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا ، امنیتی را شاهد هستیم که باعث پیشگیری از کوچکترین ناامنی ها شده است و کارکنان ناجا و نیروهای مسلح با جان و دل در حال دفاع از مرزهای این سرزمین هستند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:یکی از افتخارات نیروی انتظامی این است که مقام معظم رهبری در بیاناتشان کارکنان ناجا را مجاهدان فی سبیل اله خطاب می کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ادامه داد:شرکت خدماتی و مراقبتی که در مجموعه پلیس پیشگیری با نام شرکت های انتظام راه اندازی شد ، توانسته اند بخش عظیمی از ماموریت های نیروی انتظامی را به شکل برون سپاری بر عهده بگیرند و در راستای امنیت ، کمک حال نیروی انتظامی باشند.

وی افزود:خیلی از اتفاقاتی که در حوزه پیشگیری رخ می دهد، برای جلوگیری از ارتکاب جرم است و هدف از تشکیل این همایش معرفی وظایف ، مسئولیت ها و خدماتی است که شرکت های مراقبتی- حفاظتی به شهروندان ارائه می دهند.

سرهنگ دستور بیان داشت:امروزه در بسیاری از کشورها بحث امنیت را خاص یک دستگاه و پلیس نمی دانند بلکه امنیت یک تولید جمعی است که همه نهادها و سازمان ها بایستی در این راستا به نیروی انتظامی کمک کنند ؛ نیروی انتظامی نمی تواند به تنهایی امنیت را برای جامعه فراهم کند.

این مقام انتظامی اذعان داشت:در استان هرمزگان چهار شرکت انتظام راه اندازی شده و در زمینه پیشگیری از جرم با بکارگیری نیروهای نگهبان محله ، مجتمع های تجاری ، مسکونی و صنعتی و همچنین نصب و کنترل دوربین های مداربسته در حال کمک به مجموعه نیروی انتظامی هستند.

وی تاکید کرد:اهمیت استفاده و شرکت سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی در این است که در ابتدا منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شده و ارتقاء سطح نظم و امنیت در محیط کاری و اجتماعی ایجاد می شود و به مثابه وجود امنیت در سطح محله ، شهرستان و استان فعالیت های اقتصادی هم به نوبه خود بیشتر می شود و در مجموع افزایش احساس امنیت را در سطح جامعه خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز