کیش بهترین گزینه برای تبدیل شدن به پایلوت آموزش و پرورش کشور است

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۸:۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۱۵۷
کیش بهترین گزینه برای تبدیل شدن به پایلوت آموزش و پرورش کشور است
مرضیه گرد در سفر به کیش با تقدیر از عملکرد دکتر مونسان این منطقه آزاد را دارای تمامی ظرفیت ها برای تبدیل شدن به پایلوت آموزش و پرورش کشور دانست.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جزیره کیش گفت: در نشستی که در مدرسه الزهرا با مدیران مدارس کیش داشتیم تمامی دستاوردهای سالهای اخیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و خوشبختانه بر اساس گزارش عملکردی ارائه شده شاهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه آمار قبولی دانش آموزان کیش با رتبه زیر دو هزار در دانشگاههای دولتی در سال تحصیلی گذشته نسبت به دو سال قبل از 10 نفر به 25 نفر ارتقاء یافته افزود: موفقیت بیش از 2 و نیم برابری قبولی دانش آموزان کیش در دانشگاه دولتی بیانگر تلاش چشمگیر و عملکرد خوب کادر آموزشی درکنار همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهادها با آموزش و پرورش است.

مهندس مرضیه گرد گفت: استفاده از فضای بهینه آموزشی و مشکلات مسکن معلمان از جمله موارد مطرح شده و مورد بحث در شورای آموزش و پرورش بود که خوشبختانه امسال با توجه به شرایط ویژه آموزش و پرورش در ساماندهی نیروهای این جزیره، آموزش و پرورش کیش موفق شد نیروهای خوب و کیفی جذب کند که امیدوارم سال تحصیلی پر باری برای کیش باشد.

وی در خصوص توسعه مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی گفت: یکی از تصمیمات خوبی که در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش گرفته شد در حوزه مشارکت های مردمی توسعه هیات امنا و استفاده از ظرفیت های هیات امنایی است که بتوانند در خود گردان شدن مدارس کمک و از تحمیل فشار بر خانواده های دانش آموزان جلوگیری کنند.  

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه مدارس غیر دولتی برای توسعه نیازمند الگو هستیم که در این زمینه قرار شد شورای موسسین در کیش تشکیل شود.

وی تاکید کرد:  در راستای توسعه آموزشی  اولویت با توسعه کیفی و سپس توسعه کمی است. مشکلی که در این جزیره وجود دارد کمبود دانش آموز در حوزه های مدارس غیر دولتی است. بنابر این توسعه باید توسعه کیفی و کمی و در محدوده موجود باشد تا زمانیکه فضا ایجاد شود. در این خصوص لازم است مسئولان در نشستی با بررسی مسائل باهم تصمیم گیری کنند.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی در خصوص تبدیل شدن کیش به پایلوت و الگو گفت: ما جزیره کیش را همواره به عنوان جزیره ای که تمامی شرایط مناسب را برای ایجاد یک محیط خوب آموزشی دارد می شناسیم. در خصوص تبدیل شدن به الگوی کشوری اولین عامل وجود انگیزه است که در مسئولان کیش این انگیزه به شدت وجود دارد.

وی افزود: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش و امام جمعه این جزیره دیدگاه بسیار خوب، علمی، تربیتی و فرهنگی داشته و حامیان توسعه آموزشی کیش هستند.  

مرضیه گرد با بیان اینکه زمینه ها را در کیش برای تبدیل شدن به الگوی آموزشی کشور مثبت می بینم تصریح کرد: عوامل خوبی در این جزیره وجود دارد و کیش می تواند بهشت کوچک ایران باشد.

وی در ادامه با اشاره به رو په سازمان منطقه آزاد کیش در احداث مجتمع بزرگ آموزشی گفت: با اجرای  این پروژه  مدارس الگو در کیش ساخته می شود و ما می توانیم با توجه به ظرفیت های گردشگری این منطقه  یک کیفیت خاص آموزشی، تعلیمی و تربیتی در کیش برای کشور ایجاد کنیم تا افراد مترقی با فرهنگ و تمدن اسلامی تربیت کنیم. در این زمینه جزیره کیش با داشتن زیر ساخت های مناسب در کشور پیشرو است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص عملکرد سازمان در سه سال گذشته در حمایت از آموزش و پرورش کیش گفت: بسیار سپاسگزارم از روحیه خوب فرهنگی، اجتماعی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و ما شاهد همکاری بسیار خوبی در جزیره کیش بودیم  که قابل تحسین است. حمایتی که در حوزه کمک به اسکان و هزینه به معلمان مرد پرداخت شده، کمک در ساخت و ساز مدارس، کمک در تجهیز مدارس،  به روز آوری، نقاشی و به ویژه حمایت معنوی سازمان منطقه ازاد کیش از مجموعه آموزش و پرورش قابل تقدیر است.

وی افزود:  در نشست هایی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و تهران داشتیم رضایتمندی آموزش و پرورش کشور از فعالیت های منطقه آزاد کیش بارها اعلام شده است و امیدواریم با اختیارات بیشتری که طبق قانون شورای آموزش و پرورش در اختیار مناطق آزاد است شاهد رشد کیفی و اقتصادی روز افزودن در این منطقه باشیم.

وی در پایان در خصوص انتخاب و بکارگیری معلمان مجرب کشور براساس آزمونهای تخصصی درکیش گفت: با ایجاد انگیزه متقاضیان برای فعالیت در جزیره کیش زیاد می شوند و با توجه به برنامه های پیش بینی شده برای توسعه آموزشی مدارس و ارتقاء امکانات رفاهی کادر آموزشی در آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود البته نکته جالب توجه این است که در سال تحصیلی جاری نیز با توجه به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان تقاضاها برای حضور در این منطقه افزایش یافت و انتخاب کادر آموزشی بر اساس بررسی سوابق، کیفیت کار و مصاحبه با متقاضیان انجام شد.

نظر شما