مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

نهاد خانواده مکمل نظام تعلیم وتربیت است/ جایگاه انجمن های اولیا و مربیان باید بیش از پیش تقویت شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۸:۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۶۶۱۵۹
نهاد خانواده مکمل نظام تعلیم وتربیت است/ جایگاه انجمن های اولیا و مربیان باید بیش از پیش تقویت شود
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید براینکه نهاد خانواده مکمل اهداف نظام تعلیم و تربیت است بر ضرورت تقویت جایگاه انجمن های اولیا و مربیان در فرایند اجرایی مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ دانش هاشمی پور در نشست هماهنگی ویژه برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: مدرسه و خانه در فرایند تعلیم و ترببیت دو جزء جدا نشدنی یکدیگر هستند که هیچ کدام به تنهایی نمی توانند در رشد و آموزش و ارتقاء علمی و فکری نسل آینده ساز جامعه کاری از پیش ببرند.

 وی ادامه داد: بنابراین هرچه همبستگی و تشریک مساعی و هم افزایی این دونهاد بیشتر باشد در خروجی کار شاهد تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و تحقق جامعه ی آرمانی خواهیم بود.

این مقام مسوول پیوند اولیا و مربیان در رشد و بالندگی فرزندان را بسیار مهم و خطیر عنوان کردوگفت: هفته پیوند اولیا و مربیان فرصت مناسب و مقدمه ای بر پیوند همیشگی و مستمر دو نهاد مقدس و تاثیرگذار جامعه یعنی خانه و مدرسه است که باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  همچنین بیان داشت: با توجه به زمان برگزاری انتخابات انجمن اولیا ومربیان مدیران واحدهای آموزشی باید در جلسات مجمع عمومی دستاوردهای و فعالیتهای واحد آموزشی را مستند ارائه کنند تا زمینه ی  تقویت اعتماد والدین جهت افزایش مشارکت در فرایند های راهبردی مدارس فراهم شود.

هاشمی پور ضمن تقدیر از مشارکت فعال اولیا در امورمدارس، خاطرنشان کرد: برنامه های مدارس باید به شیوه ای  باشد که انگیزه مشارکت فعال و موثراولیا را بدنبال داشته باشد.

وی در خاتمه از تلاشهای اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش هرمزگان قدردانی کرد و گفت: همه ظرفیت ها باید درخدمت تقویت دو نهاد خانه و مدرسه باشد.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش نیز در این نشست با قدردانی از توجه ویژه مدیرکل آموزش و پرورش به برنامه های این انجمن ،به مصوبات جلسه اشاره و اظهارکرد: در این نشست مقرر گردید برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان در کلیه مدارس و مناطق استان اجرا و در هر منطقه یک روز بصورت نمادین و با حضور مسئولین محلی و نماینده اداره کل نسبت به گرامیداشت هفته پیوند اقدام گردد.

بتول جهانداری افزود با اعلام اینکه  برنامه متمرکز استانی گرامیداشت هفته  پیوند اولیا و مربیان در شهرستان میناب اجرا خواهد شد افزود: در هفته یادشده

برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای واحدهای آموزشی در محل مدارس جهت بازدید اولیا مد نظر و مورد تاکید است.

وی خاطر نشان کرد:همچنین مقررگردید در هفته پیوند اولیا ومربیان با حضور مدرس کشوری میزگرد پرسش وپاسخ ویژه اولیا دانش آموزان برگزار و از طریق صدا وسیمای خلیج فارس پخش گردد و مدیران مدارس نیز در جلسه مجمع عمومی انجمن اولیا ومربیان حساسیت ارتباط بین اولیا و مربیان و مشارکت حداکثری افراد توانمند در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری واحد آموزشی را مورد تائید قرار دهند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش همچنین گفت:از دیگر مصوبات این نشست حضور و مشارکت مسئولین و کارشناسان ادارات آموزش وپرورش در جلسات انجمن اولیا ومربیان است و نظارت براجرای مطلوب دستورالعمل هاست

جهانداری یادآورشد:علاوه بر مصوبات فوق ،برنامه های اجرایی پیشنهادی ستاد بزرگداشت هفته پیوند متناوب با روز شمار ابلاغی نیز اعلام شده است وهر منطقه می تواند برنامه های ابتکاری لازم جهت برگزاری هر چه باشکوهتر هفته پیوند اولیا و مربیان را پیش بینی و اجرا نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز