مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در روستای اسپند سندرک :

توجه ویژه به مناطق محروم اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است/عدالت آموزشی محور توسعه آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۸:۲۴:۳۷
کد خبر: ۴۶۶۱۶۱
توجه ویژه به مناطق محروم اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است/عدالت آموزشی محور توسعه آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه توجه ویژه به مناطق محروم اولویت آموزش و پرورش هرمزگان است،اظهار کرد:تحقق عدالت آموزشی و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته به عنوان رویکرد جدی آموزش و پرورش هرمزگان ، با برنامه ی اجرایی و عملی در حال انجام است که این مهم از شرق استان آغاز شده است.

 به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دانش هاشمی پور در حاشیه بازید از مدارس منطقه سندرک  در مدرسه روستای اسپند، افزود:با توجه به رویکرد وزارت اموزش و پرورش مبنی بر توجه بیشتر به مناطق محروم و تحقق عدالت آموزشی، بنابر تعهدی که با مردم شریف استان در بدو انتصاب داشتیم، برنامه اجرایی بازدید میدانی از مناطق محروم پس از بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفته است که مدارس منطقه سندرک از جمله روستای دور افتاده و صعب العبور اسپند، به عنوان نخستین واحد آموزشی روستایی درشمار این برنامه قرار دارند.

وی ادامه داد:انصافا تلاش همه همکاران سراسر استان خصوصا مناطق محروم در پروژه مهر و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس شایسته قدردانی است که این بازدیدها با اولویت همین هدف و همچنین بررسی مسائل و مشکلات باهدف تسریع در رفع آنان انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به  وضعیت نیروی انسانی در مناطق محروم استان نیز اظهار داشت: تقاصای بالایی خروج نیروها از مناطق محروم از جمله مشکلاتی است که هر ساله در آستانه فصل بازگشایی مدارس با آن روبرو هستیم که امسال با تلاش مضاعف همکاران مناطق و کمیته برنامه ریزی استان، موضوع نقل و انتقال همکاران فرهنگی با نگاهی جامع و رویکردی مدبرانه مدیریت شد.

هاشمی پور یکی از دغدغه های اصلی آموزش و پرورش را رسیدگی بیشتر به مشکلات دانش آموزان مناطق محروم استان دانست و افزود: رسیدگی به مشکلات مدارس، دانش آموزان و معلمان این مناطق در اولویت برنامه های آموزش و پرورش استان خواهد بود و این مهم را بطور جدی پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد:هیچ دانش آموزی در استان بدلیل کمبود امکانات و نیازهای تحصیلی از آموزش بازنخواهد ماند چرا که تامین این نیازها برای این عزیزان در دستورکاربوده و محقق شده است.

به گفته هاشمی پور؛اگرچه مناطق محروم بامشکلات خاص منطقه از جمله کمبود زیرساخت های توسعه مواجه هستند اما در جریان بازدید از مدرسه روستای اسپند و حضور در کلاسهای این آموزشگاه، شور و نشاط  خاصی در چهره دانش آموزان موج میزد که نشان از شادابی و حس امید در این دانش آموزان برای آینده ای روشن دارد که قطعا این مهم مرهون زحمات همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در منطقه و همیاری اولیای محترم و مسئولان محلی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد:این روحیه عالی دانش آموزان و شور نشاط آنان و همچنین اظهارات مدیر آموزشگاه دین و دانش روستای اسپند که به گفته وی برغم ١٤سال سابقه خدمت در این روستا، بدون کمترین خواسته ای ، قدردان حضور مدیر کل آموزش و پرورش برای نخستین بار دراین روستا است، ما را در انجام خدمت بیشتر و توجه مضاعف به مناطق محروم مصمم تر کرد چراکه هرچه برای این قبیل مناطق بیشتر کارشود نتایج و آثار آن در تحقق عدالت اموزشی متبلورخواهد بود.

هاشمی پور با اشاره به چالش کمبود آب در منطقه خاطرنشان کرد:به منظوررفع مشکل مهم تامین آب خصوصا برای مدارس شبانه روزی ،خرید تجهیزات لازم بلافاصله در دستور کار قرارگرفت و سایر امکانات و تجهیزات ضروری مدارس از جمله وسایل گرمایشی نیز تامین خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد:برنامه بازدید از مناطق محروم به عنوان رویکر جدی آموزش و پرورش استان ،بانگاه ویژه به رفع مشکلات و تنگناهای مدارس، باجدیت ادامه دارد که برای این امر از همه ی ظرفیت ها بهره خواهیم گرفت.

لازم به ذکر است ؛حضور در گلزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده معظم شهدا،دیداربا مسئولان دهیاری و شورای اسلامی منطقه و همچنین بازدید از واحدهای آموزشی منطقه ودیدارو گفت و گو با همکاران اداری و بررسی وضعیت آموزشی منطقه با هدف رفع مشکلات از دیگر برنامه های مدیر کل آموزش و پرورش استان در این سفر یک روزه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز