مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان:

دهیاران هرمزگان برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تحت آموزش قرار گرفتند

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۷:۴۴:۱۸
کد خبر: ۴۶۷۷۰۴
دهیاران هرمزگان برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تحت آموزش قرار گرفتند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: کارگاه آموزشی راه های پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی برای دهیاران استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر منصور اخلاقی پور هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش آگاهی دهیاران در رابطه با شناسایی و راه های مقابله با آسیب های اجتماعی به عنوان متولیان و پل ارتباطی اقشار روستایی با دولت عنوان کرد.

وی افزود: زمانی که نتوانیم آسیب ها را تشخیص داده و شناسایی کنیم قطعا در راستای پیشگیری و رفع آنها نیز حرکت نخواهیم کرد و گام اول در این رابطه تشخیص آسیب های اجتماعی و نشانه های بروز آن در جامعه است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ادامه داد: در این کارگاه که با حضور کلیه دهیاران استان برگزار شد، کارشناسان متخصص در زمینه علوم اجتماعی و آسیب ها و همچنین متولیان و مسئولین امر، آموزش ها، بخشنامه ها و ظرفیت های موجود در راستای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی را برای دهیاران تشریح کردند.

کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی دفتر امور اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این کارگاه اظهار داشت: نزدیکی روستاها به شهرها و تبدیل شدن دنیا به دهکده کوچکی که اخبار و اطلاعات به راحتی و در کمترین زمان در دسترس همگان قرار می گیرد علاوه بر سودمند بودن آن دارای تبعات اجتماعی و شیوع بیشتر آسیب ها نیز می شود.

یگانه خاطرنشان کرد: آنچه که هویت جامعه روستایی را از شهر متمایز می کند برقراری روابط بر مبنای همدلی، برادری و نگاه دستگیرانه و صمیمانه به مشکلات است که تاکید و تقویت همین خصیصه می تواند یکی از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

وی یادآور شد: تقویت مهارت های زندگی در جامعه و آموزش اجتماعی شدن در مدارس روستای باعث می شود که افراد اجتماع در مقابل عوامل خطر و آسیب ها بیمه و محافظت شوند که در نهایت به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود.

همچنین در این کارگاه آموزشی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز به تشریح آمار آسیب های اجتماعی در استان و راه های مقابله با آنها پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز