شهردار بندرعباس عنوان کرد:

احیای اسلام و زدودن زنگارهای تحریف دین، اصلی‌ترین عامل قیام عاشورا

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۰۸:۰۶:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۷۱۱
شهردار بندرعباس گفت: فلسفه اصلی و نهایی نهضت این شخصیت بزرگ را می‎توان در یک هدف جا‎مع و کلّی یعنی«احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) و زدودن زنگارهای تحریف‎ و بدعت‎ از دین جدّشان» خلاصه کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: در بررسی ابعاد مختلف فلسفه قیام عاشورا، در مرحله نخست باید با نگا‎ه و مطالعه جامع و کامل درباره امام حسین(ع)، زندگی، شخصیّت و مقام حضرت به عنوان امام معصوم، شناخت لازم و کافی پیدا کرد.

وی افزود: با اندکی دقّت در اهداف استخراج شده اسناد معتبر تاریخی، ملاحظه می‎شود که امام‌حسین(ع) علّت و انگیزه قیام خویش را مبارزه با منکرات فراوان در جامعه اسلامی و تبلیغ و ترویج معروف در بین مسلمانان، اعلام می‎کنند.

شهردار بندرعباس ادامه داد: بر این اساس، فلسفه اصلی و نهایی نهضت این شخصیت بزرگ را می‎توان در یک هدف جا‎مع و کلّی یعنی«احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) و زدودن زنگارهای تحریف‎و بدعت‎ از دین جدّشان» خلاصه کرد.

امینی‌زاده با تأکید بر اینکه امام‌حسین(ع) راهکار و ابزار لازم جهت جامه عمل پوشاندن به این هدف را، در عنصر«امر به معروف و نهی از منکر» می‌دانند، بیان کرد: توجه ویژه این شخصیت درباره عمل به کتاب خدا و سنّت پیامبر(ص)، احیای مظاهر و نشانه‎های حقّ، ایجاد امنیّت، اصلاح و بهبودی وضع امور امّت و مسائلی از این قبیل، نشان‎دهنده آن است که امری به نام«معروف» در جامعه از بین رفته یا دست کم در حال نابودی بود‎.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در سیره امام‌حسین(ع) غیرقابل تردید به نظر می‎رسد، آن است که شخصیّتی همانند امام حسین(ع) حاضر نبودند با شخصی هم‎چون یزید بیعت کرده و حکومت وی را به رسمیّت بشناسند‎، گفت: پرداختن به ابعاد مختلف و بررسی جنبه‌های اصلی این حرکت یکی از وظایفی است که باید نسبت به آن آگاه باشیم.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه هر شهر و منطقه نیازمند یک اقدام و حرکت فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در شهر بندرعباس نیز با عقبه اجتماعی غنی در بحث مراسمات و عزاداری‌های این ایام، شاهد برگزاری مراسمات پرشوری هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز