مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

تکریم و نگهداری از سالمندان در خانواده ها نهادینه شود

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۸:۰۳:۳۳
کد خبر: ۴۶۹۴۲۸
تکریم و نگهداری از سالمندان در خانواده ها نهادینه شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: فرهنگ نگهداری از سالمندان باید در بین خانواده ها نهادینه شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در بازدید از سرای سالمندان لقمان حکیم در شهرستان بندرعباس یکی از سنت های پسندیده دین اسلام را تکریم و احترام  به بزرگتر ها دانست و بیان داشت: یکی از برنامه های مهم آموزشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهادینه کردن فرهنگ خانواده متعالی است.

وی ادامه داد: از نزدیک پیگیر مسائل و مشکلات زنان سالمند هستیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات آنان را پیگیری و از طریق هماهنگی بین دستگاهی  و سازمان های مردم نهاد در این حوزه  حل کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره‌ کل بهزیستی استان از سالمندان، بی‌سرپرستان و افراد نیازمند حمایت می‌کند اما باز هم جای کار زیاد است و جای کار بیشتری برای این افراد وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان عنوان کرد: در تلاش هستیم برنامه‌ های مناسبتی در ایام سال که باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید به زندگی  در بین سالمندان باشد با همکاری دستگاه ها برگزارکنیم.

مشاور استاندار هرمزگان در امور زنان و خانواده در ادامه ضمن تقدیر از زحمات همه مسئولین سرای سالمندان لقمان حکیم، گفت: عهدی که شما در کمک به سالمندان با خدا بسته اید بسیار با ارزش تر از مادیات دنیوی است.

گفتنی است؛ خانه سالمندان لقمان حکیم در سال 1373 زیر نظر بهزیستی راه اندازی شده و هم اکنون به شکل هئیت امنایی از تعداد 75 نفر مرد و زن سالمند نگهداری می کند و تعداد 35 نفر  در بخش های خدمات، مادریاری، پرستاری ، مددجویی و نگهبانی مشغول به کار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز