مشاور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

تعامل بین دونهادمقدس خانواده ومدرسه تاثیر گذاری شگرفی در تصمیمات آموزشی و پرورشی دارد

۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۰۷:۳۴:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۴۳۰
تعامل بین دونهادمقدس خانواده ومدرسه تاثیر گذاری شگرفی در تصمیمات آموزشی و پرورشی دارد
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در مراسم گرامیداشت هفته پیوند در سیریک گفت : تعامل بین دونهادمقدس خانواده ومدرسه تاثیر گذاری شگرفی در تصمیمات آموزشی و پرورشی دارد

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان؛ مشاور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در همایش انجمن های اولیا ومربیان سیریک با حضور مسئولین در سالن غدیر گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان دارای اهداف تعیین شده ای است که آموزش  و پرورش بدنبال تحقق آنان است و تعامل بین دونهادمقدس خانواده ومدرسه تاثیر گذاری شگرفی در تصمیمات آموزشی و پرورشی دارد .

اصغردرویشی گفت: برای هفته پیوند اولیا ومربیان عناوین روزشمار تعیین شده است و این انجمن اگر در مسیری که وزارت خانه و اداره کل تعیین می کند دنبال شود قطعا مفید خواهدبود.

درویشی با بیان اینکه در سند بنیادین آموزش و پرورش بدون کمک مردمی و مشارکت های اجتماعی ومردمی اهداف عالی تحقق پیدا نخواهندکرد افزود:   بخشی از ظرفیت ها توسط مردم تامین می  شود و یکی از این ظرفیت ها اولیا هستند که ازطریق انجمن ها زمینه بروز و ظهور پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: تعامل  بین دونهادمقدس خانواده ومدرسه تاثیر گذاری شگرفی در تصمیمات آموزشی و پرورشی دارد و  ظرفیت های اجتماعی که می تواند بسترساز پیشرفت دانش آموزان باشد را محقق کند.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: برخی فکر می کنند کارایی انجمن ها  فقط کمک مالی است در حالی که ظرفیت های موثرتری نیز والدین دارند که در هر منطقه متفاوت است و می تواند تصمیم ساز فرایند های مدارس باشند.

وی ازتربیت و پرورش مهارت ها و زندگی به سمت ارزش های اسلامی به عنوان برنامه های عملیاتی انجمن های اولیا ومربیان نام برد و اضافه کرد:  دغدغه استفاده از تکنولوژی روز یکی از مسائلی است که والدین باکمک مدرسه می توانند از  آسیب های احتمالی این پدیده جلوگیری کنند و چالش های جدی که در این زمینه هست در ارتباط سازنده خانواده و مدرسه مرتفع خواهدشد.

درویشی گفت: مدیران مدارس وظیفه بسترسازی و  ساماندهی و مدیریت مشارکت های مردمی و اجتماعی را با توجه به ظرفیت های بومی ومحلی در جهت  کیفیت بخشی به برنامه های آموزش و پرورش بعهده دارند و قطعا موفقیت ها در گرو خواست واراده مردم است .

وی با بیان  سرفصل های ضروری انجمن ها تشریح کرد: مبحث اقتصاد مقاوتی وخانواده و حمایت از کالاهای ایرانی،توجه به منابع و استعدادهای منطقه ،مبحث اقامه نماز وترویج عفاف و حجاب در بین دانش آموزان باید از طریق انجمن های اولیا  و مربیان پرداخته شود و اگر خانواده کمک کند مدرسه هم موفقیت بیشتری کسب خواهدکرد.

مشاورمدیرکل درپایان با اشاره به شعار دانش آموز فعال و خانواده شاداب و جامعه بانشاط گفت : باید دراین زمینه همت کردو برنامه ها را دنبال کرد و بصورت تدریجی و با کارمداوم به هدف نهایی و غایی انجمن ها که تربیت دانش آموزان بر اساس  اسناد بالادستی است از طریق مشارکت دست پیدا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز