پارک موضوعی با رویکرد نگاه ویژه به ویژه سلامت شهروندی

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۰۸:۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۷۲۰۴۴
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس از تجهیز اولین پارک موضوعی با محوریت شهروندی واقع در بوستان شهدا خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، مصطفی خادم از برگزاری انعقاد تفاهم نامه ای با حضور محمد مهدی جهانبخش مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی، محمد نظر دبیر هیات بدمینتون استان، آقای زابلی پور دبیر هیات ورزش های همگانی و جمعی از کارشناسان در 26 مهر ماه خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره با جایگاه سازمان پارک ها و فضای سبز در عرصه های اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و تفریحی اظهار داشت: سازمان پارکها به سبب دارا بودن اهمیت اجتماعی و فرهنگی بعنوان سرمایه ملی از زیر ساخت های مهم در تقویت روحیه نشاط شهروندان محسوب می شود.

وی از تخصیص اعتبارات لازم برای تجهیز این پارکها با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی خبر داد و افزود: برای ایجاد فضای امن، ورزشی و تفریحی و بهداشتی با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی تا پایان سال اعتباری ویژه برای این پارکها تخصیص داده می شود.

مصطفی خادم بیان کرد: مهم ترین در رسالت شهرداری توسعه زیر ساخت ورزش همگانی و ترغیب عموم شهروندان برای استفاده از اماکم ورزشی و آمادگی جسم و روح است.

محمد مهدی جهانبخش مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی: با اشاره به بررسی ها و جمع بندی ها صورت گرفته با مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس درمورد تجهیز پارک موضوعی افزود: برای اولین بار با تجهیز و تعریف یک بوستان فضایی سرشار از شور و نشاط و هیجان با نصب وسایل ورزشی، فضاهای تفریحی مناسبی برای شهروندان ایجاد نماییم. وی اشاره کرد: در بوستان های مختلف سطح شهر می توان با مکان یابی بر اساس موقعیت و مساحت موجود پارکهای موضوعی به نام های سلامت، نهج البلاغه، سرای محلات، صنایع دستی و... نامگذاری و تجهیز کرد.

مصطفی خادم بیان کرد: با همکاری سایر ارگانهای دولتی، سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان بازیافت و پسماند، دانشگاه علوم پزشکی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و نوجوانان و... این امر تحقق خواهد یافت.

خادم در پایان عنوان کرد: اولین پارک موضوعی با محوریت شهروندی در بوستان شهدا در هفته تربیت بدنی و ورزش تعیین و افتتاح می شود این پارک با اختصاص دادن دفتر هیات ورزشهای همگانی که اولین مخاطبین جوانان و گروه دوم خانواده ها می باشند.

نظر شما