ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی قرآنی هرمزگان

۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۰:۰۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۶۳۷
ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی قرآنی هرمزگان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نخستین گردهمایی مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان گفت : راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی از ضروریات است .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد ضمن تاکید بر این موضوع که هر چه امروز داریم از برکات قرآن است گفت : بدون قرآن ، فلسفه وجودی انسان معنا نداشت و جایگاه آن آنقدر رفیع است که نظام هستی بر پایه مفاهیم قرآن شکل گرفته است .

وی به تحول آفرینی در فعالیت های قرآنی اشاره کرد و بیان داشت : قرآن دارای جذابیت و کشش ذاتی است اما این بدان معنا نیست که ما نیز به دنبال شیوه های جدید و خلاقانه جهت گسترش و توسعه هر چه بیشتر قرآن نباشیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه افزود: انجام کارهای پژوهش محور باید در برنامه های قرآنی افزایش یابد زیرا لازمه توجه به مفاهیم قرآنی پزوهش و تحقیق و تفحص است و از این طریق می توان زوایای جدیدی را کشف و معرفی کرد.

درویش نژاد بر ضروریت ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنی پرداخت و اظهار داشت :بدون شناسایی ظرفیت ها و استعداد های موجود نمی توان به نتایج مطلوب دست یافت ،اما با ایجاد یک بانک اطلاعاتی قوی و گسترده می توان فعالیت های ماندگار و موثری انجام داد .

وی به استفاده از شیوه های فرهنگی و هنری در گسترش مفاهیم قرآنی اشاره کرد و اذعان داشت : بدون شک ساختن یک فیلم ،نمایش ، عکس ، تابلو نقاشی و...با موضوعات قرآنی ،تاثیر شگرفی در جامعه به جای خواهد گذاشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : یکی از مهمترین مشکلات در این بخش ،تنگناهای مالی و اعتباری است و موسسات قرآنی باید سعی کنند از طریق جذب کمک های مردمی ،هزینه اغلب فعالیت ها را فراهم سازند و از سوی دیگر نیز اگر طرح های مناسب قرآنی از سوی موسسات ارائه شود می توان با رای زنی در تهران بخشی از اعتبار مورد نیاز را جذب کرد .

در ادامه مدیران موسسات فرهنگی ،قرآن و عترت هرمزگان به بیان نظرات ، پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز