فرماندار بندرعباس:

ثبت وقایع حیاتی برای شهرستان بسیار حائز اهمیت است

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۰:۵۷:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۷۷۶
ثبت وقایع حیاتی برای شهرستان بسیار حائز اهمیت است
جلسه ثبت وقایع حیاتی به ریاست احمد پویافر فرماندار در محل فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، جلسه ثبت وقایع حیاتی به ریاست احمد پویافر فرماندار در محل فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار بندرعباس در شروع جلسه ضمن تبریک روز ملی آمار و اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری گفت: در حال برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 هستیم و کشور جمهوری اسلامی ایران رکورد ثبت نام اینترنتی بالای 46 درصد را در جهان بنام خود ثبت کرده است و از 28 مهر عملیات میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن آغاز گردیده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: ثبت وقایع حیاتی برای استان و شهرستان بسیار حائز اهمیت است و باید آن را جدی گرفت و تمام وقایع را ثبت و ضبط کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید از همه ابزارها و اهرم ها استفاده کرد تا کمترین انحراف را در ثبت وقایع حیاتی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت:  کلیه بیمارستانها و زایشگاهها در سطح شهر بندرعباس همکاری مستمری را در ارائه امار دقیق تولد نوزادان، وفات با ثبت احوال داشته باشند که این امر برای برنامه ریزی هایی که در سطح استان و شهرستان می شود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 احمد پویافر افزود: بخشداران در حوزه خود اطلاعات  و آمار دقیق ولادت و  وفات را در روستاها از طریق شوراهای اسلامی ، دهیاران و معتمدین محل جمع آوری کرده و ارائه دهند.

فرماندار بندرعباس در پایان ضمن تشکر از بیمارستانهایی که رتبه نخست را  در ارائه اطلاعات و آمار ثبت وقایع حیاتی کسب کردند گفت: سایر بیمارستانها نیز با جدیت بیشتر در خصوص ثبت وقایع حیاتی تلاش کنند.

نظر شما