احداث کوهستان‌پارک در منطقه پنجه‌علی

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۱:۰۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۷۸۳
احداث کوهستان‌پارک در منطقه پنجه‌علی
مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبزاز ساخت کوهستان‌پارک در منطقه تاریخی پنجه‌علی خبر داد

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،مصطفی خادم خبر داد: عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، مشاورین شهردار و شهردار منطقه دو، و پیمان عالی زاده معاون سازمان پارکها بهمراه جمعی از کارشناسان بازدید از پروژه احداث کوهستان‌پارک(اکوپارک) پنجه‌ علی به عمل آوردند.

عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس، دربازدید از پروژه احداث کوهستان ‌پارک(اکوپارک) پنجه‌علی، اظهار کرد: آماده‌سازی این پروژه تاپایان سال خبرداد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دریا و ساحل، اصلی‌ترین مزیت شهر بندرعباس است، افزود: احداث این کوهستان‌ پارک می‌تواند بار سنگین ساحل را کاهش دهد..

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه این منطقه دارای سابقه تاریخی مشخص است، ادامه داد: این محل در گذشته مکان تفریحات بسیاری از مردم و محل برگزاری مراسمات مذهبی بوده است.

امینی‌زاده با اشاره به بکر بودن منطقه پنجه‌ علی و قابلیت‌های طبیعی این محل، گفت: این منطقه همچنین دارای آبگیرهای متعددی است که مشهورترین آن را مردم بومی شهر، با نام«هوباد چک چک» می‌شناسند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز با اشاره به برخی از جزئیات این کوهستان‌ پارک، اضافه کرد: 2.5 کیلومتر مسیر کاشت واحداث باغ درختان بومی، کاشت فضای سبز حاشیه معابر، نصب آبیاری تحت فشار و مخزن، نصب ست اسباب بازی کودکان وست ورزشی از مهمترین اقدامات سازمان پارکها تازمان افتتاحیه در پنجه‌علی است.

خادم تصریح کرد: آماده‌سازی مسیر مورد نظر در سال گذشته انجام شده و تنها بخش کوچکی از انتهای آن باقی مانده است.

خادم درپایان اظهار داشت: تکمیل فضای سبز، تکمیل جاده ماشین‌ رو و پیاده‌روی، تکمیل پوشش گیاهی جزء اقدامات مهم در احداث این پروژه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز