به منظور افزایش سهم ایران در صنعت بانکرینگ صورت می گیرد؛

امکان سوخت گیری کشتی ها همزمان با عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۰۷:۵۵:۰۳
کد خبر: ۴۷۴۷۰۱
امکان سوخت گیری کشتی ها همزمان با عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی
با احداث خطوط لوله جهت سوخت رسانی به کشتی ها در پایانه شماره یک کانتینری بندر شهید رجایی، برای نخستین بار در سطح بنادر ایران امکان سوخت گیری کشتی ها همزمان با عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر فراهم شده تا سهم ایران از صنعت بانکرینگ منطقه افزایش یابد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تجهیز اسکله های کانتینری شماره ۴ تا ۷ این بندر به امکانات سوخت رسانی به کشتی ها صورت می گیرد.

وی از تلاش های صورت گرفته در بزرگترین بندر تجاری ایران به منظور افزایش سهم ایران در صنعت بانکرینگ منطقه خلیج فارس، خاطرنشان کرد: مطابق با رویه بنادر پیشرفته و نسل سوم دنیا، کشتی ها برای نخستین بار در بزرگترین بندر تجاری ایران می توانند در حین عملیات تخلیه و بارگیری، سوخت گیری کنند.

ایدنی استقبال بیشتر کشتی ها و شناورها برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی را به عنوان یکی از مزایای اجرای چنین پروژه ای دانست و گفت: این اقدام، مدت زمان توقف و سوخت گیری شناورها در حوضچه بندر شهید رجایی را به میزان بسیار چشمگیری کاهش می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، مشتری مداری، افزایش راندمان و استفاده بهینه از اسکله ها و همچنین ارزآوری بیشتر را به عنوان دیگر مزایای اجرای پروژه احداث خطوط لوله جهت سوخت رسانی به کشتی ها در محل اسکله های تخلیه و بارگیری کانتینر عنوان کرد.

وی در پایان اضافه کرد: قرار است با تداوم این رویه و جذب مشارکت بخش خصوصی، امکان سوخت گیری کشتی ها در پایانه شماره ۲ کانتینری بندر نیز فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز