دویست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع بررسی مشکلات جوانان

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۰۷:۴۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۲۶۴
دویست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع بررسی مشکلات جوانان
دویست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع بررسی مشکلات جوانان برگزار شد

به گزارش  خبر گزاری برنا در هرمزگان، در دویست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان برگزار شد، راه‌ها و نحوه مشارکت شورا و شهرداری برای رفع بخشی از مشکلات جوانان استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .

در این جلسه غلامعلی دانشور مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در اظهاراتی با اشاره به نقش کارگروه اشتغال جوانان در استانداری هرمزگان و پیگیری‌های صورت گرفته به منظور گزارش‌گیری از دستگاه‌ها و ادارات مختلف در زمینه اشتغال جوانان، اظهار کرد: مسؤولیت‌های بزرگی در حوزه ورزش و جوانان بر دوش این اداره کل قرار گرفته اما امکانات و منابع مالی موجود پاسخگوی این مسؤولیت‌ها نیست و اگر حمایت استاندار هرمزگان در این زمینه نبود، تحقق بسیاری از برنامه‌ها امکان‌پذیر نمی‌شد .

وی بیان داشت: هنر مدیریت استفاده از امکانات و منابع موجود در راستای انجام رسالت قانونی در حوزه ورزش و جوانان است و معتقدیم در این زمینه باید امور به طور دقیق و کارشناسی به مردم واگذار شود و از ظرفیت مردم در زمینه ایجاد اشتغال در کشور و رفع موانع اشتغال استفاده بیشتری کرد .

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ادامه داد: 98 پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان هرمزگان وجود دارد که کار واگذاری آنها را با تدابیر دولت یازدهم در زمینه واگذاری پروژ‌ه‌های به بخش خصوصی آغاز کردیم تا سرمایه‌های هزینه‌شده‌ برای این دست از پروژه‌ها بدلیل کمبود منابع در گذر زمان در آسیب و یا استهلاک نشود و این پروژه‌ها سریع‌تر در اختیار مردم قرار گیرند .

دانشور با بیان این که سرجمع کل اعتباراتی که در سال گذشته به هیأت‌های ورزشی کمک شده از 600 میلیون تومان فراتر نمی‌رود اما هیأت‌ها با همت ویژه‌ای در این زمینه به اندازه دهها میلیارد تومان برنامه و کار ورزشی انجام  داده‌اند و توانسته‌اند هر کدام با جذب حامی در بخش‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی را انجام دهند که سبب شده افق توسعه ورزش در استان هرمزگان روشن و شمار زیادی از جوانان و نوجوانان استان به برنامه‌های ورزشی جذب شوند .

وی خاطرنشان کرد: در 7 ماهه ابتدایی امسال 44 برنامه اعزام تیم‌های استانی به مسابقات ملی و 6 اعزام تیم‌های استانی به رقابت‌های فرامرزی را انجام داده‌ایم تا جوانان پرشور استان بتوانند در رقابت‌های ملی و بین‌المللی حضور یافته و مدال‌های رنگارنگ فراوانی را برای استان بدست آورند .

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان از تلاش‌های شهرداری بندرعباس و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری در زمینه حمایت از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با محوریت جوانان در استان به طور ویژه تقدیر کرد و گفت: در سایه مشارکت شورا و حمایت‌های شورای شهر بندرعباس و شهرداری شاهد تمایل جوانان بسیاری به سمت و سوی ورزش هستیم که باید آن را به فال نیک گرفت .

صنایع استان میزان هزینه‌کرد خود در حوزه فرهنگی و ورزشی را به مردم اعلام کنند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با بیان این که صنایع استان باید میزان هزینه‌کرد خود در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی را به طور دقیق و شفاف به مردم اعلام کنند، عنوان کرد: همه ما در قبال ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه مسؤول هستیم و باید متناسب با نقش و جایگاه‌مان در اجتماع به این مهم که پایه و اساس امید به زندگی و رشد اجتماع است، گام برداریم .

پرویز سالاری افزود: نشاط اجتماعی یک کالای لوکس نیست بلکه رشد معنویت و ایمان و توکل به خدا در همه امور سبب ایجاد نشاط اجتماعی در انسان می‌شود و حاکمیت اخلاق را در اجتماع تقویت می‌کند .

وی ادامه داد: بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگی نظیر فاز اول فولاد کاوه و پالایشگاه نفت ستاره جنوب با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان هرمزگان در هفته گذشته موج وسیعی از امید را در میان جوانان برای اشتغال ایجاد کرد اما اخبار و گزارشاتی وجود دارد که این صنایع نیروهای مورد نیازشان را از خارج از استان هرمزگان تأمین می‌کنند و این وضعیت باعث نگرانی و ناراحتی مردم شده است .

رئیس شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: باید مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل کار، تعاون و رفاه استان بر اساس بند 32 ماده 71 قانون شوراها به شورای شهر در قبال اقدامات انجام شده در این زمینه پاسخگو باشند که چه اقداماتی در این زمینه برای دفاع از منافع مردم استان و اشتغال جوانان انجام داده‌اند .

سالاری با تأکید بر این که باید سهم اشتغال جوانان استان هرمزگان از پروژه‌های بزرگ به درستی مشخص شود، افزود: شهرداری بندرعباس مصمم است تا آن دسته از پرسنلی که پس از 25 سال متقاضی بازنشستگی هستند را بازنشسته کرده و به جای آنان از نیروهای جوان در بدنه شهرداری استفاده کند .

در این جلسه کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس نیز از مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواست تا کمیته‌ای حقیقت‌یاب با حضور استاندار هرمزگان و معاونین استانداری و اعضای شورای شهر برای بررسی دقیق وضعیت اشتغال در صنایع استان بخصوص صنایعی که اکنون کار ساخت آنها به پایان رسیده و در مرحله جذب نیروهای مورد نیازشان است، تشکیل شود تا اجحافی در حق مردم استان صورت نگیرد.

نظر شما