مدیر کل شیلات هرمزگان خبر داد:

شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی در هرمزگان/برداشت ۲۲تن میگو از هر هکتار

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۷:۳۹:۲۷
کد خبر: ۴۷۶۲۹۷
مدیر کل شیلات هرمزگان از شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگوی پرورشی با تولید بیش از ۲۲تن میگو در هکتار در یکی از مزارع تیاب شمالی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، سید پرویز افزود : ارتقای فن آوری مزارع پرورش میگو از جمله راه اندازی 10 هوا ده و افزایش عمق استخرهای پرورش میگو به عمق سه و نیم متر از مهمترین عوامل افزایش تولیدمیگوی پرورشی است.

  وی  گفت:سال گذشته  از هر هکتارمزرعه پرورشی سه تن میگو برداشت شد که اکنون  با ایجاد سیستمهای جدید به 22 تن در هر هکتار افزایش یافته است  .

محبی افزود : ایجاد 100 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای افزایش تولید میگوی پرورشی است .

وی گفت : میگوهای برداشت شده همدزگان به  چین ، ویتنام ، روسیه ، فرانسه و امارات متحده عربی صادر می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: برای ارتقای فن آوری در مزارع دیگر پرورش میگوی هرمزگان تسهیلات بانکی با سود 15 درصد پرداخت می شود.

سید پرویز محبی افزود : سیستم هواده ، غذاپاش و راهکارهای افزایش تولید در مزارع پرورشی از مهمترین حمایتهایی است که اداره کل شیلات هرمزگان انجام می دهد.

وی گفت : از ابتدای فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان تا کنون 2 هزار 500 تن میگو برداشت شده است که 15 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از تیر آغاز شده است.

مدیر کل شیلا ت هرمزگان گفت : پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت که تا پایان آذر  ادامه دارد  8 هزار و 500 تن میگو از 3 هزار  و 200 هکتار مزرعه پرورشی برداشت شود. هرمزگان رتبه دوم تولید میگوی پرورشی پس از استان بوشهر در کشور را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز