برگزاری مانور پدافند غیرعامل قطعی آب و برق در بزرگترین بندر بازرگانی ایران

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۲:۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۵۳۳
برگزاری مانور پدافند غیرعامل قطعی آب و برق در بزرگترین بندر بازرگانی ایران
معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از برگزاری مانور پدافند غیرعامل به منظور پایدارسازی شبکه آب و برق بندر شهید رجایی در شرایط بحرانی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "عباس کمالی" در این رابطه اظهار داشت: به منظور ارزیابی تأسیسات و تجهیزات اضطراری که در نقاط مختلف بندر شهید رجایی تعبیه شده، مانور قطعی آب و برق در راستای اهداف پدافند غیرعامل برگزار شد.

وی افزود: در بخش اول این مانور، برق سراسری چند نقطه حساس و حیاتی بندر قطع و سپس در سریع ترین زمان ممکن برق اضطراری وارد مدار شد.

کمالی تصریح کرد: موارد قابل بهبود از قبیل مناسب بودن مولد برق و محل استقرار آن، امکان دسترسی مستقیم به شبکه برق داخلی، نحوه تعمیر و نگهداری تجهیزات، ذخیره سوخت برای یک هفته و همچنین عملکرد کاربر آن از جمله مواردی بود که در این مانور مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

این مقام مسئول، بندر شهید رجایی را در زمره پایدار ترین دستگاه های اجرایی در برابر قطعی برق سراسری دانست و اضافه کرد: برق تولیدی دیزل ژنراتورها در سریع ترین زمان ممکن بدون ایجاد وقفه و مشکل، وارد مدار می شود.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش تامین آب در شرایط بحران و جنگ را از دیگر نیازهای مراکز حساس و حیاتی کشور همچون بندر شهید رجایی دانست و گفت: علاوه بر برق، آب نیز از جمله ضرورت هایی است که در شرایط اضطرار باید فراهم باشد تا امکان ادامه فعالیت برای یک مجموعه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در بخش دوم مانور پدافند غیرعامل، قطعی شبکه اصلی آب بندر اجرایی شد و بلافاصله از طریق مخازن نگهداری، آب شرب مصرفی از طریق خطوط لوله وارد مدار شد. 

"عباس آذرپیکان" دبیر برگزاری مانور پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی نیز در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: با استفاده از اصل پراکندگی که از جمله شاخص های مهم مورد تاکید در پدافند غیرعامل می باشد، در چندین نقطه از بزرگترین بندر بازرگانی ایران، ژنراتورهای برق دیزلی طراحی و جانمایی شده تا در شرایط بحرانی و قطع شبکه سراسری، برق اضطراری را وارد مدار نماید. 

وی همچنین با اشاره به پیش بینی تدابیری ویژه در مهم ترین بندر ایران به منظور تامین آب و برق در شرایط اضطرار، ارتقاء پایداری در شبکه را از جمله اهداف مهم پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته طی سالیان اخیر، بندر شهید رجایی به یکی از پایدارترین بنادر کشور در حوزه زیرساختی و منابع انرژی تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز