فرماندار بندرعباس :

اعضای شورای شهر با رعایت قانون و التزام به آن در محور قانون گام بردارند

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۰:۴۳:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۹۹۵
اعضای شورای شهر با رعایت قانون و التزام به آن در محور قانون گام بردارند
با حضور فرماندار بندرعباس و معاونین وی و رئیس و اعضای شورای شهر بندرعباس جلسه ای در محل فرمانداری بندرعباس به ریاست احمد پویافر فرماندار بندرعباس در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهر برگزار شد .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، با حضور فرماندار بندرعباس و معاونین وی و رئیس و اعضای شورای شهر بندرعباس جلسه ای در محل فرمانداری بندرعباس به ریاست احمد پویافر فرماندار بندرعباس در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهر برگزار شد .

احمد پویافر فرماندار بندرعباس دراین جلسه با توجه به جایگاه شورای های اسلامی شهر و روستا اظهار داشت : شورای شهر یکی از نهادهای مهم در سیستم مدیریت شهری محسوب می شود .

پویافر با تاکید اهمیت همکاری همه جانبه دستگاههای مربوطه با شورای اسلامی شهر عنوان داشت: شورای شهر بر اساس قوانین و مقررات مدیریت شهری وظایف مشخصی را در ارتقاء رفاه شهروندی  دارند و امید است با پی گیری شورا نتیجه مطلوب تری حاصل شود و شاهد رضایت بیش تر شهروندان باشیم .

وی بیان داشت:تاکنون اعضای شورای شهر در حیطه کاری خود در خدمت مردم بوده اند ، امید است که بتوانند با تصمیم گیری خوب خدمات بهتر و موثر تری به شهروندان ارائه کنند .

فرماندار شهرستان بندرعباس در گفت : منتخبین مردم باید با رعایت قانون و التزام به آن در محور قانون گام بردارند و با همدلی و تعامل در حل مسائل و  بررسی مشکلات شهری و با اراده و پشتکار قوی در خدمت مردم باشند .

پرویز سالاری:

مولفه های فرهنگی و اجتماعی را در یک مسیر سوق دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس دراین جلسه گفت: شوراها نماد عقلانیت، مشورت، تصمیم‌گیری، مشارکت عمومی و مردم سالاری دینی هستند و به واسطه اعتماد عمومی که مردم به شوراها دارند، این ظرفیت یک فرصت است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده شود .

پرویز سالاری افزود: اعضای شورای اسلامی شهر در کنار دولتمردان تمام تلاش و همت خود را به کار بستند تا مشکلات مردم را به حداقل برسانند .

سالاری با اشاره به این که ارتباط مستقیم مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ اجتماعی شوراهای شهر و روستا است، خاطرنشان کرد: باید دید از قدرت اجتماعی این نهاد تا چه میزان استفاده شده و چه موانعی بر سر راه استفاده از این ظرفیت وجود دارد .

وی گفت: مردم باید احساس کنند که حل معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی در جهت منافع آنها است، گره‌های زیادی از مسائل و مشکلات شهری و روستایی به دست شوراهای اسلامی در کشور گشوده شده است و شوراها همانند نخ تسبیح موجب وحدت رویه در مدیران مرتبط با حوزه خدمات شهری هستند و کمک زیادی در زمینه رفع تعارضات در حوزه مدیریت شهری شده‌اند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: راه وشهرسازی بعنوان یکی از پردرآمدترین سازمانهای کشور در شهر بندرعباس است و از زمان تصدی گری مدیرکل جدید راه وشهرسازی بیشترین فروش زمین در این دوره صورت گرفته است که در زمان مدیریت قبلی شاهد نبودیم و زمینهایی که  بفروش می رود سهم شهرداری بابت زیرساختهای شهری پرداخت نمی شود .

 سالاری گفت: در سال پایانی دوره شورای چهارم جلسات شورای شهر بگونه ای برنامه ریزی شده است که در روزهای یکشنبه جلسات با حضور مدیران استانی مرتبط با فعالیت‌های شهری به همراه گزارش عملکرد در جهت شفاف‌سازی فعالیت‌ها و انتقال دغدغه مردم از سوی اعضای شورای شهر برگزار می شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس بیان کرد: انتظار است جلسه مشترکی  با حضورمدیران دستگاههای مرتبط خدمات رسانی به ریاست فرماندار تشکیل شود تا در یک فضای همدلی وهمراهی مدیریت یکپارچه شهری ایجاد کنیم و تمام مولفه ها را به یک سمت سوق دهیم.

سالاری گفت:  اگر مولفه های فرهنگی واجتماعی در یک مسیر حرکت کنند قطعا رشد فرهنگی، اجتماعی وعمرانی درسالی که بنام اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده است افزایش خواهد یافت.

رضا حیدری زاده : متکدیان خارجی همچون زخمی بر بستر شهر بندرعباس هستند

رضا حیدری زاده رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس گفت:شهرک پیامبر اعظم مسائل ومشکلاتی دارد که آینده استان هرمزگان وکسانی که در شهرک پیامبر اعظم سکونت دارند وقرار است در آنجا تحصیل کنند  خیلی روشن نیست.

حیدری زاده با بیان اینکه زیرساخت های شهری در شهرهای رو به توسعه مناسب نیست و عدم توزیع متوازن یکی از اهم مشکلات پیش رو است، اظهار کرد: شهرک پیامبر اعظم(ص) نمونه ای بارز برای حل مشکل مسکن جوانان و اقشار کم درآمد بود که امروزه به دلیل عدم توجه به زیرساخت ها موجب بروز برخی مشکلات شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت وخدمات شهری شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه امروزه با یک اتفاق جدید یعنی جابجایی جمعیت از بافت های فرسوده به بافت های تفکیکی و جایگزینی جمعیت روستایی به شهر بندرعباس هستیم، گفت : شهرک های تفکیک شده باعث شده نه تنها جمعیت را به سمت این شهرک ها سوق دهیم بلکه با جاذبه های کاذب شهری، موجب تراکم جمعیت در شهر و مشکلات در خدمات رسانی مطلوب هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس با اشاره به کمبود شدید فضای آموزشی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: وقتی قرار است که جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر را با تنوع فرهنگی متعدد در یک منطقه اسکان دهیم، باید زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی و خدماتی آن به نحو مناسبی تدارک دیده شده باشد .

حیدری زاده گفت: وضعیت زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه آموزش و پرورش در شهرک پیامبر اعظم(ص) مساعد نیست .

 

وی افزود: حل مشکل فضاهای آموزشی در این شهرک نیاز به یک عزم ملی دارد.

عضو شورای شهر بندرعباس با تقدیر از فرماندار بندرعباس ومجموعه فرمانداری در راستای توسعه متوازن شهرک پیامبر اعظم  بیان کرد:می طلبد که فکری اساسی برای زیرساختهای شهرک پیامبر اعظم بشود تا بخشی از مشکلات ومعضلات شهروندان ساکن دراین شهرک کمتر شود.

رئیس شورای شهرستان بندرعباس در ادامه به وجود متکدیان خارجی در سر چهارراه ها اشاره کرد وگفت: متکدیان خارجی در سر چهارراه های در سطح شهر همچون زخمی بر بستر شهر بندرعباس هستند و در راستای پاکسازی شهر از این گونه متکدیان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

محمد رضا بی نیاز:

عدم مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات شهر بندرعباس است

 محمد رضا بی نیاز دیگر عضو شورای شهر بندرعباس دراین جلسه با اشاره به عدم توسعه متوازن در سطح شهر بیان کرد: یکی از مشکلات شهر بندرعباس عدم توسعه متوازن می باشد وعدم مدیریت واحد شهری نیز مزید برعلت شده است که مشکلاتی بوجود آورده است.

بی نیازگفت:  درسطح شهر بندرعباس شاهد اجرای خیلی از پروژه های عمرانی هستیم که برای شهر هزینه بردار وزمان بردار است و بایستی نظارتی صورت گیرد تا پروژه ها در موعد مقرر انجام شود.

مهران نجاتی:

عمده مشکل پروژه های عمرانی عدم هماهنگی بین دستگاهها است

مهران نجاتی عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در پروژه های عمرانی که در حال انجام هستند عدم هماهنگی بین دستگاهها عمده مشکل موجود است که متاسفانه  هنوز نتوانسته ایم این مهم را حل شود.

نجاتی به توسعه شهر بندرعباس و توجه اساسی به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین راه برای توسعه شهر بندرعباس توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به اصول اساسی آن است.

نجاتی گفت: هیچ چیز به مانند اراده مردم نمی‌تواند یک شهر را بسازد و شهرداری برای رسیدن به مؤفقیت همه‌جانبه در بندرعباس باید از ظرفیت مردم به خوبی استفاده کند.

وی افزود: مشارکت گرفتن مردم در امور توسعه شهر از جمله اموری است که در شهر بندرعباس کمتر به آن توجه شده اما می‌توان از رهگذر آن به دستاوردهای بزرگی در آبادانی و رونق هر چه بیشتر شهر رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز