شایسته‌سالاری از عوامل مهم سلامت اداری است

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۷۶۲۰
شایسته‌سالاری از عوامل مهم سلامت اداری است
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی و رئیس اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش هرمزگان:انتصاب شایسته مدیران، پاسخگویی و توسعه مشارکت عمومی در دستگاه‌ها از عوامل ایجاد سلامت و موفقیت یک دستگاه محسوب می‌شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، ایرج بیت‌اللهی در کارگاه آموزشی ضمن خدمت مدیران بندر خمیر ،با موضوع سلامت اداری، افزود: عدم سلامت اداری یک موضوع جهان‌شمول است و اگر ساختار سازمانی دچار فساد شود همه مسائل داخلی و اجتماعی آن نیز دچار آسیب خواهد شد.

وی  رواج مسائلی چون سوءاستفاده از اختیارات دولتی برای کسب منافع شخصی، تقلب، اختلاس و تبانی را از مصادیق ناسالم بودن یک مجموعه عنوان کرد و تصریح نمود: قطعاً توجه به شایسته‌سالاری و انتصاب مدیران لایق می‌تواند در رشد و موفقیت یک مجموعه چشمگیر و مؤثر باشد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی و رئیس اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه رفتار و شخصیت افراد در مدیریت و اداره یک دستگاه اثرگذار است اظهار داشت: یک مدیر باید متناسب با رفتار و منش افراد زیرمجموعه‌اش باید به آن‌ها اجازه فعالیت و برنامه‌ریزی دهد.

به گفته بیت‌اللهی توسعه مشارکت‌ها و سهیم بودن مخاطبان در برنامه‌های یک مجموعه، توجه به معیشت کارمندان، توسعه خدمات الکترونیک، وجدان کاری و حس مسئولیت‌پذیری ازمؤلفه‌های مهم سلامت در یک اداره محسوب می‌شود.

وی رفع ابهام در روابط اداری و شفاف‌سازی برنامه‌های صورت گرفته و عملکردها را موجب رفع بدبینی عنوان کرد و تصریح نمود مدیر موفق باید با رعایت قانون و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود کیفیت و سلامت را در دستگاه خود افزایش دهد.

در این کارگاه آموزشی که مدیران همه مقاطع تحصیلی خمیر حضور داشتند مدیران پس از موفقیت در آزمون دوره گواهی ضمن خدمت دریافت می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز