معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش؛

سه هزار و ششصد میلیارد تومان سرمایه گذاری در کیش انجام شده است

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۸:۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۷۹۱۰
سه هزار و ششصد میلیارد تومان سرمایه گذاری در کیش انجام شده است
جیرفتی متوسط حجم سرمایه گذاری در سه سال گذشته را بالغ بر 3 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی جیرفتی در نشست تخصصی بررسی فرصت های سرمایه گذاری در کیش، تمرکز مدیریت را از جمله مزایای مهم جزیره کیش خواند و در این باره گفت: در بندهای نخست قانون اساسی کشور، ذکر شده که سازمان های مناطق آزاد از کلیه قوانین و مقررات حاکم بر دستگاه های اجرایی مستثنی هستند لذا این قانون بسیار شفاف تکلیف را برای مناطق آزاد مشخص کرده است. زیرا قرار است که یک نگرش و نگاه جدید در یک منطقه آزموده شود.

وی افزود: قطعا یکی از مهمترین مزایای مناطق آزاد این است که در آن یک مدیریت متمرکز فعالیت می کند لذا ما این نوید را به سرمایه گذاران می دهیم که دغدغه اخذ مجوز در کیش بسیار کمتر از سایر استان هاست چرا که آنها تنها با یک سازمان طرف هستند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش درباره شرایط حاکم بر منطقه توضیح داد: کیش شامل جزایر هندورابی، فارور بزرگ و کوچک است که توسعه هندورابی از دو سال پیش آغاز شده است.

جیرفتی از اجرای زیرساخت های لازم در جزیره هندورابی خبر داد و گفت: هندورابی جزیره ای است که از نظر اقلیمی بسیار به کیش شبیه است اما جزیره ای کاملا بکر و دست نخورده به شمار می رود. ما در این جزیره فرودگاه و بندرگاه را به مرحله بهره برداری رسانده ایم ضمن اینکه یک هتل 5 ستاره نیز در این جزیره فعال شده است. بر همین اساس توسعه هندورابی در راستای گردشگری با شعار هندورابی جزیره آرامش آغاز شده و آماده جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف و با محور گردشگری است.

وی کیش را یکی از بخش های فعال در بخش صنایع غیر آلاینده خواند و اظهار کرد: کیش بالغ بر 400 صنعت فعال دارد این در حالی است که بیش از 50 درصد این صنایع را بخش های دانش بنیان و غیر آلاینده با تعداد نیروی انسانی اندک و ارزش افزوده بالا که عموما صادراتی هستند، تشکیل می دهند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش 17 هزار تخت در مراکز اقامتی کیش خبر داد و گفت: کیش سالانه پذیرای 1 میلیون و 800 هزار گردشگر است که به معنای حضور روزانه 3 تا 4 هزار نفر گردشگر در کیش است. این در حالی است که ما امروز بالغ بر 12 هزارتخت در هتل های 2 تا 5 ستاره کیش داریم اما با هدف توسعه این بخش نزدیک به 17 هزار و 500 تخت نیز به زودی به این بخش افزوده می شود تا ظرفیت اقامتی کیش به بیش از دو برابر افزایش یابد.

جیرفتی میانگین آمار اشغال هتل ها را بالغ بر 60 درصد خواند و گفت: با وجود تمام مشکلات موجود، روند گردشگری در کیش نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری داشته تا جایی که میزان ورود گردشگر از 8 درصد در سال جاری به 13 درصد افزایش یافته است. بر همین اساس نیز میانگین اشغال هتل ها در جزیره به بالای 60 درصد ارتقاء یافته که آمار خوبی در سطح بین المللی است.

وی متوسط حجم سرمایه گذاری در سه سال گذشته را بالغ بر 3 هزار و 600 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در راستای توسعه کیش علاوه بر 3 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری ما در بخش صادرات و ترانزیت نیز بالغ بر 330 میلیون دلار تراکنش داشته ایم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش 85 درصد اقتصاد کیش را در اختیار بخش خصوصی خواند و بیان کرد: در سه سال گذشته حدود 700 میلیارد تومان تنها در بخش عمرانی کیش جذب بودجه انجام شده که نشانگر پیشرو بودن کیش در این عرصه است ضمن اینکه طی سه سال گذشته 6 هزار و 500 میلیون تومان سرمایه گذاری در قالب 62 قرارداد صرف شده که عمدتا مربوط به بخش خصوصی است.

جیرفتی با اشاره به مزیت های خاص منطقه آزاد کیش برای سرمایه گذاری گفت: معافیت های 20 ساله مالیاتی، معافیت های گمرکی، ثبت صد در صدی شرکت برای سرمایه گذاران خارجی، معافیت های ورود مواد اولیه و ماشین آلات، بی نیاز در اخذ ویزا برای سرمایه گذاران خارجی و تمرکز مدیریتی از جمله تسهیلاتی است که منطقه آزاد کیش به سرمایه گذاران ارائه می کند.

شایان ذکر است که این نشست در حاشیه همایش بین المللی سرمایه گذاری و توسعه ایران با حضور مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، کارشناسان اقتصادی و علاقمندان به سرمایه گذاری عصر چهار شنبه 12 آبان ماه در مرکز همایش های کیش برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز