رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس :

استفاده کافی از ظرفیت شوراها نشده است

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۳:۳۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۷۰۳
استفاده کافی از ظرفیت شوراها نشده است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شوراها نباید دچار روزمرگی شوند بلکه باید مجلس شورای اسلامی از ظرفیت شوراها به عنوان پارلمان محلی بهره بگیرد .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان ؛ عباس پوریان در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر بندرعباس شورای اظهار کرد: شوراها یک ظرفیت ارزشمند از قانون اساسی کشورمان هستند که اگر چه برای تشکیل آنها اقدام شد اما برای فعالیت شوراها دستورالعمل مدونی تهیه نشده و کارکرد شوراها به عملکرد شهرداری محدود شده است .

 وی با بیان این که شورای شهر به مثابه یک پارلمان محلی برای نظارت بر مجموعه‌ای از اقدامات ادارات و دستگاه‌های مختلف مرتبط با حوزه توسعه شهری است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دستورالعمل‌های جدیدی را در حوزه عملکرد شوراها تدوین و به قانون تبدیل کند تا از ظرفیت شوراها در جامعه استفاده بیشتری به عمل آید .

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: شوراها می‌توانند بعد نظارتی خود را به نحو مطلوب‌تری اعمال و ایفا کنند اما باید قانون آن به طرز درستی تدوین و ابلاغ شود تا دستگاه‌ها همکاری بیشتری با شورای شهر داشته و مصوبات شورای شهر را برای خودشان لازم‌الاجرا بدانند .

تأکید بر ضرورت بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های شورای شهر در زمینه قانون‌گذاری نیز بخش دیگری از اظهارات پوریان بود .

 وی در همین زمینه گفت: اگر شوراها به جایگاه قانونی خویش اهیمت داده و هر چه سریعتر، ساز و کار عملیاتی ساختن نقش نظارتی خود بر ادارات مرتبط با توسعه شهری را تدوین و به شورای عالی استان‌ها ارائه کنند، بدون شک کارکرد شوراهای پنجم که سال آینده تشکیل خواهند شد، بسیار مؤثرتر خواهد بود .

 وی همچنین گفت: نباید برای توسعه شهر به اعتبارات حمایتی که از محل درآمدهای مالیاتی و ارزش افزوده تعلق می‌گیرد، بسنده کرد بلکه باید شهری مانند بندرعباس به کانون فعالیت سرمایه‌گذاران برای توسعه شهر و رشد اقتصادی تبدیل شود و ظرفیت‌های گردشگری و پذیرش توریسم آن روز به روز رشد کند .

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: بندرعباس تنها یک شهر صنعتی و یا شهری برای سفر به جزایر خلیج فارس نیست بلکه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن به قدری وسیع و فراوان است که توجه به آن می‌تواند این شهر را به کانون برنامه‌های فرهنگی کشور تبدیل کند .

 پوریان تصریح کرد: شورای شهر باید از ظرفیت خود برای ایجاد خلاقیت در توسعه شهر نیز استفاده کند و حوزه مدیریت شهری قابل الگو برداری از شهرهای مختلف کشورمان است که نباید از آن غافل شویم

نظر شما